آیا می دانستید که مصرف ماده ی ارزشمند ژل رویال که در مرغوبترین نوع خود خریداری گردیده باشد، می تواند خواص مفیدی را برای درمان مشکلات بارداری و نازایی داشته باشد؟
در ابتدا باید اشاره کرد که ژل رویال را زنبورهای کارگر برای تغذیه ی زنبور ملکه تا پایان عمرشان توسط غدد مغزی موجود در سر خود، تولید کرده تا یک نیاز اساسی از پروتئین ها و انواع موا ویتامینی و آلی برای لاروها و زنبور ملکه در کندو عسل، تأمین نموده باشند.
برای آن دسته از افرادی که تنها نام ژل رویال را شنیده اند، باید گفت که این ماده، مایعی سفید و مایل به زرد رنگ بوده که در واقع با توجه به ترکیباتی مهم و پرخاصیتش، علل اصلی طول عمر، زیبایی جثه و بارور شدن زنبور ملکه بوده و تنها غذای این زنبور نام داشته است.
شایان ذکر که از جمله ترکیبات مهم و ارزشمند موجود در یک ژل رویال مرغوب، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • آب.
  • کلاژن.
  • انواع اسیدهای آمینه و چرب ضروری.
  • مواد آلی مهم چون آهن، کلسیم و فسفر.
  • انواع ویتامین های گروه های B.
  • استیل کولین.

همانطور که متوجه نقش بسیار فزاینده و مهم وجود ژل رویال در کندو عسل شدید، آیا می دانید که امروزه زنبورداران پس از کشیدن آب موجود در ژل رویال، آن را به صورت پودر خالص روانه بازارهای فروش نموده اند و برای آنکه خواص مفید درمانی خود را از دست ندهد، آن را در فریز نگهداری کرده و برای مصرف انسان ها به عرضه رسانیده اند؟ آیا می دانید که یکی از مهم ترین و بارزترین خواص مصرف ژل رویال در دنیای امروزی، درمان مشکلات نازایی و ناباروی بوده است؟

مصرف ژل رویال

مصرف ژل رویال برای بارداری

گفتنی است که ژل رویال امروزه در بازارهای فروش محصولات زنبوعسل، به صورت پودر خالص و فریز شده به عرضه رسیده است و همواره این فروشگاه های معتبر بوده اند که ژل رویالی با کیفیت عالی و مرغوب را به فروش رسانیده اند.
امروزه مشکلات نازایی و ناباروی از جمله نگرانی ها و دغدغه های اصلی میان درصدی از زوجهای جوان بوده که خب عمدتا با مراجعه کردن به پزشک های گوناگون و مصرف بسیاری از داروهای شیمیایی نیز برخورار بوده است.
اما باید گفت که ژل رویال، دارای اسیدهای چرب و آمینه ضروری چون آرژین بوده که می تواند به افزایش تعداد اسپرم و تولید تخمک، کمک شایانی را به افراد کند و در درمان مشکلات ناباروری مردان و نازایی زنان، بسیار فراوان موثر بوده است.
شایان ذکر که به گفته متخصصین، برای آنکه ژل رویال بهتر و بیشتر جذب خون گردد، بهتر است که به صورت زیر زبانی مورد استفاده قرار بگیرد و توصیه شده تا از خرید ژل رویال از مراکز نامعتبر و عدم مجوز، خودداری گردد، چرا که ممکن است انواع ژل رویال تقلبی و همراه با ناخالصی هایی به عرضه برسد.