امروزه فرصت ویژه برای تمامی صنایع بهره گیرنده از موم عسل به وجود آمده تا بهترین نوع موم عسل را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز فروش معتبر، خریداری کنند.
آیا می دانید که شرایط فیزیکی و خواص خوبی که موم عسل طبیعی داشته، این ماده را در بسیاری از صنایع تولیدی، از ارزش خاصی برخوردار کرده است و همواره این صنایع خواهان بهترین نوع موم عسل بوده اند؟
بله موم عسل ماده ای زرد رنگ و گاهی با توجه به آنکه در کندو عسل با گرده و عسل مخلوط شده، رنگی تیره داشته که حاوی ترکیباتی چون استرها، اسیدهای موجود در عسل طبیعی و انواع کربن های آزاد بوده که در شرایط سخت حرارتی و رطوبتی، از ویژگی قابل توجهی برخوردار می باشد.
موم عسل در صنعت زنبورداری، برای تولید عسل بیشتر، بسیار زیاد مفید بوده و به سبب آنکه عمدتا تولید این موم توسط زنبورها از مدت زمان زیادی برخوردار می باشد، گاها دیده شده که در زنبورداری های بزرگ، از دستگاه های تولید موم بهره برداری می نمایند.
پس تاکنون متوجه اهمیت وجود موم در کندو عسل برای تولید فرآورده ای ارزشمند با نام عسل طبیعی شدید و حال جالب است با دیگر صنایعی که کاربردی پراهمیت از موم عسل طبیعی را داشته اند نیز آشنا گردید.

موم عسل

فواید و کاربرد موم عسل

پس از آنکه متوجه کاربرد و اهمیت موم در صنعت زنبوردای شدید، باید بدانید که ویژگی هایی از جمله مقاومت بالای موم در برابر حرارت، رطوبت و انواع دیگر شرایط سخت مکانیکی، سبب شده تا این ماده در بسیاری از صنایع دیگر، از کاربرد منحصربفردی برخوردار باشد.

  • در صنعت قالبسازی به واسطه شکل پذیری آسان موم ، استفاده نموده اند.
  • در صنایعی چون چسب سازِی و تولید درز از موم عسل بهره می برند.
  • در صنعت تولید شمع و صنعت چاب نیز کاربردهایی از موم عسل برده اند.
  • موم عسل به عنوان یک روکش برای قرص ها در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار گرفته که خب گفتنی است می تواند بلع قرص ها را آسانتر کند.
  • از موم عسل در صنایع غذایی به عنوان یک ماده ی نگه دارنده نیز استفاده نموده اند.
  • از همه مهم تر اینکه امروزه موم عسل با توجه به سازگاری فراوانی که با پوست انسان ها داشته، در تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

شما تولیدکنندگان در صنایع گوناگون، می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگی های معتبر فروش موم در کشور، بهترین نوع موم عسل را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.