یکی از معروف ترین و پرفروش ترین انواع عسل های گیاهی و دارویی تولید شده در ایران، عسل گون بوده که در حال حاضر ممتازترین نوع آن با نازلترین قیمت در بازارهای خرید و فروش عسل، عرضه گردیده است.
به جرئت می توان کشور ایران را از غنی ترین مناطق دنیا به سبب دارا بودن پوشش گیاهی قوی در اکثر مناطق و استان های خود نامید که خوشبختانه با رونق صنعت زنبورداری در این مناطق، شاهد بهره برداری مناسب از این استعداد بالقوه در ایران هستیم.
تولید عسل طبیعی، ماده ای که نقش فزاینده ای در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه داشته، یکی از موهبت های الهی در آفرینش زنبورهای عسل بوده که خوشبختانه با وجود تولیدکنندگانی معتبر در کشور، شاهد وجود انواع عسل ناب و کاملا گیاهی در بازار نیز بوده ایم.
اگر چه که در برخی از بازارهای خرید و فروش عسل، وجود داشته اند افرادی سودجو که عسل های تغذیه شده و تقلبی را روانه بازارهای فروش نموده اند، اما بنظر می رسد که مشتریان باید در زمینه شناخت عرضه کنندگان معتبر آن؛ تلاشی جدی نمایند.
عسل طبیعی، مملو از تمامی ترکیبات حیاتی برای بدن انسان بوده که بدون شک هیچ ماده ای به اندازه آن نتوانسته چنین نقش عمده ای را در سلامت افراد جامعه به دنبال داشته باشد. حال حتما نام عسل گون را شنیده اید و باید برایتان جالب باشد که کمی بیشتر با این گونه مشهور از انواع عسل های طبیعی و گیاهی، آشنا شوید.

عسل گون

آشنایی با خواص عسل گون

گفتنی است که تنها عسلی می تواند خواص فوق العاده و منحصربفردی را دارا باشد که مستقیما از شهد شیرین گل های گیاهان و با دخالت زنبورهای عسل تولید شده باشد و عاری از هر گونه مواد افزودنی مانند آب و شکر باشد که بعضا فروشندگان عسل به آن اضافه می نمایند.
یکی از گونه های ناب گیاهان دارویی مفید که بیش از 200 نوع از آن در اکثر مناطق ایران روییده، گیاه گون بوده که از جمله گیاهان دائمی یا یکساله و دارای گل هایی ارغوانی می باشد.
در حال حاضر استان هایی چون همدان، لرستان، کردستان و اردبیل از جمله تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی به خصوص عسل گون بوده اند. برای مصرف عسل گون طبیعی، خواص ذیل را برشمرده اند:
درمان سنگ کلیه، مفید برای بیماران دارای کم خونی، درمان پادرد و پوکی استخوان، درمان دردهای مفصلی و تقویت اعصاب.
گفتنی است که یکی از بهترین انواع عسل هایی که در دسته عسل های دارویی جای گرفته اند، عسل گون بوده که در دو نوع عسل گون گز و گون کتیرا موجود می باشد و شایان ذکر است که یکی از محصولات اصلی گیاه گون نیز، کتیرا بوده است.
بدون شک تولیدکنندگانی که بتوانند دو اصل قیمت و کیفیت را متناسب با هم به پیش ببرند، تجارتی موفق را پیشه گرفته اند و اکنون شما می توانید با ارتباط داشتن با این تولیدکنندگان، عسلی اصل و مرغوب را با بهترین و تضمینی ترین قیمت ممکن خریداری نمایید.