آیا می دانید که عسل زرشک سوغات خراسان جنوبی بوده است؟ آیا از خواص آن چیزی می دانید؟ کدام مراکز فروش عسل، بهترین عسل زرشک طبیعی خراسان جنوبی را با قیمت مناسبی عرضه می نمایند؟
امروزه یکی دیگر از مناطق بکر و مستعد در زمینه صنعت زنبورداری و تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، استان خراسان جنوبی بوده که به جرئت می توان ادعا نمود؛ عسل زرشک و همچنین عسل عناب، از جمله سوغاتی های این استان به شمار می روند.
اهمیت مصرف عسل طبیعی با توجه به خواص درمانی و تغذیه ای بی نظیری که داشته، همواره تولیدکنندگان عسل در استان خراسان جنوبی را بر آن داشته تا با تلاش بیشتر در راستای بالا بردن کیفیت و مرغوبیت عسل تولیدی تلاشی جدی نمایند تا به نوعی ضامن سلامت انسان ها باشند.
در حال حاضر می توان گفت که عسل طبیعی در برنامه غذایی انسان ها، می تواند جایگزینی مناسب برای انواع مواد مضر قندی و شکردار باشد که با خود انواع امراض و بیماری ها را به دنبال داشته اند. خوشبختانه مصرف عسل طبیعی در میان خانواده های ایرانی، از جایگاه خوبی برخوردار بوده است و می توان گفت که آگاهی پیرامون خواص انواع عسل در میان این افراد، بیش از پیش شده است.
عسل زرشک یکی از انواع عسل های دارویی بوده که امروزه مرغوبترین نوع آن در استان خراسان جنوبی تولید شده و می تواند خواص منحصربفرد تغذیه ای و درمانی را برای تمامی انسان ها دارا باشد.

عسل زرشک

معرفی خواص عسل زرشک طبیعی

گفتنی است که عسل زرشک در فصل بهار و در ماه های اردیبهشت و خرداد برداشت می گردد و دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد و با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی خشک استان خراسان جنوبی، از غلظت بالایی برخوردار بوده و درصد ساکارز مناسبی را دارا می باشد.
برای مصرف عسل زرشک خالص و طبیعی، می توان خواص ذیل را نام برد:

  • عسل زرشک کاهش دهنده چربی خون بوده و مناسب برای افراد دارای چربی خون بالا می باشد.
  • مصرف عسل زرشک به سبب خاصیت ضدعفونی کنندگی که داشته می تواند در درمان آفت دهان مناسب باشد.
  • با مصرف عسل زرشک می توانید فشار خون خود را تنظیم نمایید.

در حال حاضر شناخت مراکز معتبر فروش انواع عسل طبیعی به خصوص بهترین عسل زرشک محصول استان خراسان جنوبی، می تواند با ارتباط داشتن با نمایندگان و کارشناسان معتبر فروش در سراسر کشور میسر گردد و قیمت مناسبی را به همراه داشته باشد.