آیا می دانید که مصرف عسل گرنه می تواند چه خواص درمانی را دارا باشد؟ چگونه می توان خواص آن آگاه شد و آن را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟
در گذشته عسل طبیعی با نام انگبین در میان انسان ها شهرت داشت و به جز مصرف عسل به عنوان یک ماده غذایی و گیاه دارویی، از آن به سبب خواص فیزیکی مهمی چون ضدباکتریایی، ضدآلودگی و ضدقارچ، در درمان مشکلات پوستی و زخم ها و پانسمان نمودن آنها، بهره برداری مفیدی را صورت می دادند.
امروزه هم از انواع گونه های عسل طبیعی که از شهد گل های گیاهان دارویی مفید در کشور ما تولید شده، علاوه بر مصارف دارویی و غذایی، می توان در درمان بسیاری از زخم ها و دردهای مفصلی استفاده شایانی نمود. آیا می دانید که یکی از این گونه های مفید عسل طبیعی، عسل گزنه بوده که از شهد گل های گیاه پرارزش دارویی گزنه تولید گردیده است؟

عسل گزنه

خواص عسل گزنه

گیاه گزنه از جمله گیاهان مفید دارویی با ارتفاع بیش از یک متر بوده که در مناطقی مختلف به صورت خودرو روییده که گفتنی است گونه ای از گیاه دارویی، در شهرستان طالقان استان البرز، روییده و از آن موارد بیشماری در طب سنتی بهره برداری نموده اند.
در طب سنتی از دم کرده گیاه گزنه خواص درمانی بیشماری بدست آمده که از جمله بارزترین خواص آن، تقویت مو و تقویت دستگاه گوارش و بهبود دیابت را می توان نام برد. امروزه از شهد گل های گیاه گزنه، عسلی با نام عسل گزنه تولید و برداشت شده که مانند دم کرده آن، می تواند خواص درمانی بسیاری را دارا باشد.
گفتنی است که علاوه بر مصرف عسل گزنه به طور خوارکی که می تواند خواص تغذیه ای و درمانی موجود در گیاه گزنه را دارا باشد، امروزه بیشتر از این گونه عسل طبیعی، به طور فیزیکی و در درمان مشکلات مفصلی استفاده نموده اند.
جالب است بدانید که یکی از اسیدهای مفید موجود در یک عسل طبیعی که می تواند اثرات مثبت درمانی را در دردهای مفصلی دارا باشد، اسید فرمیک می باشد که به میزان درصد بالایی در گیاه گزنه وجود داشته است.
برای آن دسته از افرادی که از مشکلاتی چون دردهای مفصلی و روماتیسم و یا آرتروز رنج می برند، توصیه شده تا کمی عسل گزنه را به محل مربوطه قرار داده و سپس پانسمان نمایند که گفتنی است این اقدام می تواند حتی سبب درمان کوفتگی های عضلانی نیز گردد.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون خواص مفید عسل گزنه و قیمت آن در بازارهای خرید و فروش عسل طبیعی، می توانید با عرضه کنندگان و نمایندگان پخش معتبر انواع عسل ارگانیک در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.