آیا می دانید که بهترین عسل تولیدی در شهرستان خلخال، چه قیمتی را دارا بوده است؟ چگونه می توان مراکز فروش معتبر انواع عسل خلخال را شناسایی کرد؟
امروزه در کشور ما، تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل ناب ایرانی وجود داشته اند که با مجهز بودن به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی و سرمایه گذاری های مناسب خود، توانسته اند انواع عسل ارگانیک و شناسنامه دار را روانه بازارهای داخلی و حتی دیگر بازارهای خارجی نمایند.
اهمیت وجود عسل طبیعی و خالص، در برنامه غذایی انسان ها سبب گردیده تا تولیدکنندگان عسل در این زمینه از رقابت خوبی برخوردار باشند و امروزه به جرئت می توان ادعا کرد که نقش دارویی و تغذیه ای عسل طبیعی بر هیچکس پوشیده نبوده و بشدت نیاز به همچین ماده غذایی با توجه به وجود انواع مواد مضر، احساس گردیده است.
در کشور غنی ایران از لحاظ دارا بودن منابعی خوب از انواع گونه های گیاهان دارویی در دنیا، همواره می توان ایران را از جمله مناطق مناسب برای پرورش زنبورهای عسل و تولید فرآورده ای ناب، چون عسل طبیعی دانست.
یکی از استان های معتبر تولیدکننده ی انواع عسل ایرانی، استان اردبیل بوده که در میان دیگر تولیدکنندگان عسل در کشور، از جایگاه خوبی برخوردار بوده و جز 5 تولیدکننده برتر نام گرفته است.
گفتنی است که در استان اردبیل، شهرستان خلخال از جمله مساعدترین مناطق جهت تولید فرآورده ای ناب از زنبورعسل یعنی عسل طبیعی بوده که جالب است بدانید، در این شهرستان، بیش از 700 گونه گیاه دارویی مفید شناخته که می تواند درصد مرغوبیت عسل تولید شده در این منطقه را، بسیار زیاد بالا ببرد.

عسل خلخال

عسل طبیعی خلخال

همانطور که متوجه استعداد خوب شهرستان خلخال در وجود انواع گونه های مفیدی از گیاهان دارویی شدید، باید بدانید که این منطقه توانسته از جمله مناطقی مستعد در زمینه پرورش زنبورعسل نام داشته باشد و همواره زنبوردارانی فعال و مستعد را در خود دیده است.
امروزه بیش از 2 هزار نفر در این شهرستان مشغول به پرورش زنبورعسل و امر زنبورداری بوده اند که گفتنی است بیش از 40 هزار کلنی زنبورعسل در این شهرستان، رتبه دوم زنبورداری را به نام شهرستان خلخال، اختصاص داده است.
امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل در کشور، دغدغه ای جدی پیرامون خرید عسل خالص و مرغوب وجود داشته و وجود افرادی سودجو و عرضه کنندگان ناشناخته، سبب دامن زدن به عرضه انواع عسل تقلبی و مصنوعی شده که مصرف آنها نه تنها خواص مفیدی نداشته، بلکه می تواند عوارضی را برای افراد دارا باشد.
شما می توانید با در ارتباط بودن با عرضه کنندگان معتبر انواع عسل خلخال در بازارهای کشور، بهترین عسل ارگانیک و خالص را با قیمتی بسیار مناسب تر خریداری کنید.