در حال حاضر قیمت مناسب و ارزان عسل خوب و درجه یک تولیدی در استان لرستان، توانسته بازار بسیار پرفروشی را در سراسر کشور دارا باشد.
عسل ماده ای بسیار غنی و مملو از انواع مواد معدنی مانند کلسیم و آهن و انواع ویتامین ها مانند K ،C ،B1 ،B2، تیامین بوده و بیشترین ترکیبات تشکیل دهنده آن را مواد مونوساکاریدی چون ساکارز به میزان 5 درصد، فروکتوز به میزان 38 درصد و گلوکز به میزان 31 درصد شامل شده است.
اگر شما هم از مصرف کنندگان جدی عسل بوده باشید، همواره به دنبال تهیه عسلی اصل و طبیعی هستید و این دغدغه را داشته اید که چگونه می توان عسل اصل و غیرتقلبی را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمود؟
باید گفت که متأسفانه به سبب وجود برخی از افراد سودجو در بازارهای فروش عسل، بیش از 50 درصد عسل های موجود، عسلی تقلبی و مصنوعی بوده و شناخت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر می تواند بهترین راهکار خرید باشد.
اگر نگاهی به تولیدکنندگان معتبر در کشور بیاندازید، بدون شک آمارها حاکی از آن بوده که استان لرستان به واسطه دارا بودن مراتعی بکر و مستعد، توانسته با تولید میزان 1500 تن عسل طبیعی توسط تعداد نزدیک به 1800 زنبوردار در داخل استان، رتبه اول را در حوزه مرغوبیت عسل در کشور دارا باشد.
در پایان باید گفت که مصرف عسل طبیعی و مرغوبی چون عسل لرستان که از مراکز فروش معتبر تهیه گردیده، می تواند خواصی چون تقویت بینایی، تقویت حافظه و مغز، ضدپوکی استخوان و افزایش قوای جنسی را دارا باشد.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل تولیدی در استان لرستان، که بدون شک قیمتی متناسب با کیفیت عسل موجود می باشد، می توانید با مشاورین در حوزه عسل اصل لرستان نیز ارتباط داشته باشید.