آیا می دانید که موم صنعتی عسل، چه کابردهایی داشته است؟ آیا از قیمت دستگاه های تولید موم صنعتی و کاربرد آن در زنبورداری های بزرگ، آگاهی داشته اید؟
همواره از دغدغه های اصلی تمامی زنبورداران، افزایش میزان تولیدات خود از فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی بوده تا از این طریق، توانسته سود خوبی را نموده باشند و سختی بسیار زیاد کار زنبورداری را از تن خود به در کرده باشند.
گفتنی است که موم عسل، از نقش بسیار مهمی در کندو عسل جهت تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی، برخوردار بوده و اگر این ماده در کندو تولید نگردد، خب طبیعی است که فرآیند تولید عسل، دچار وقفه می گردد و شاید سبب کاهش میزان تولیدات عسل نیز گردد.
حتما می دانید که تولید موم توسط زنبورهای کارگر، چند سالی زمان لازم داشته است و در مقابل اگر در کندو عسل، موم تولید نگردد، زنبورداران نمی توانند از تولیدات فراوانی برخوردار باشند. اما آیا می دانید که تولید انواع موم های صنعتی یا آج شده، به کمک این زنبورداران آمده و آنها توانسته اند در تولید میزان بیشتری از عسل طبیعی، موفق باشند؟

موم صنعتی

چگونگی تولید موم صنعتی

همانطور که متوجه نقش بسیار پراهمیت وجود موم در کندو عسل شدید، باید بدانید که خب در شرایطی، امکان تولید موم توسط زنبورعسل نبوده و یا اینکه بسیار زیاد زمان لازم داشته است.
این شرایط به خصوص برای زنبورداری های بزرگ به وجود آمده و آنها نیازمند تولید بیشتر از عسل طبیعی بوده اند. در این هنگام دستگاه های تولید موم یا موم آج کنی، به کمک این زنبورداری ها آمده است.
بله امروزه زنبورداران توانسته اند با استفاده از دستگاه تولید موم صنعتی یا ورقه ای، و سپس قرار دادن در کندو عسل، میزان تولید فرآورده های خود به ویژه عسل طبیعی را، افزایش داده باشند.
این دستگاه ها می توانند به کمک مواد اولیه ی موم عسل طبیعی، انواع موم آج شده و صنعتی را برای زنبورداری های بزرگ تولید کرده باشند و امروزه با توجه به حجم و سایر پارامترهای مهم موجود در یک دستگاه، از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار بوده اند.
شایان ذکر که موم صنعتی تولید شده از این دستگاه ها، نه تنها در صنعت زنبورداری، بلکه در صنایع گوناگونی دیگری نیز مورد بهره برداری قرار گرفته که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • صنعت قالبسازی و ریخته گری به واسطه شکل پذیری آسان و نقطه ذوب بالای موم عسل.
  • صنعت داروسازی.
  • صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده.
  • تولید شمع و صنعت چاپ.
  • تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی.

امروزه زنبورداران می توانند بهترین و باکیفیت ترین دستگاه های تولید موم صنعتی را، با قمیمتی مناسب از مراکز فروش معتبر خریداری کرده و از خدمات پس از فروش مناسبی هم برخوردار باشند.