کلنی فعال چه مشخصه ای داشته است؟ آیا می دانید که کدام مراکز فروش در کشور، قیمت مناسبی برای یک کلنی فعال از زنبورعسل ایرانی را ارائه داده اند؟
در کشور ما، عمدتا زنبورداران، از انواع نژادهای زنبورعسل معمولی و نژاد زنبورعسل ایرانی در زنبورداری های خود نگهداری نموده و مشغول به پرورش آنها بوده اند. کشور ما از شرایط بسیار ایده آلی پیرامون صنعت زنبورداری برخوردار بوده و امروزه فرآورده ای چون عسل طبیعی، در مناطق گوناگونی از مراکز استان ها، تولید و برداشت گردیده است.
عمدتا زنبورداران با آگاهی از شهد گیاهی پرخاصیت و رویش یافته در یک منطقه، اقدام به بردن کلنی های خود به آن مناطق نموده اند تا انواع گونه های متفاوتی از عسل طبیعی را روانه بازارهای فروش کرده باشند.
یک کلنی زنبورعسل، زندگی اجتماعی از انواع بیش از 50 هزار زنبور کارگر، 2 تا 3 هزار زنبور نر و یک زنبور ملکه بوده که بر حسب سن، وظایف گوناگونی را صورت داده اند تا فرآورده ای چون عسل طبیعی، برداشت گردد.
در این میان زنبورهای کارگر، نقش مهمی را در جمع آوری شهد گل های یک منطقه و تولید عسل داشته اند و وجود زنبور ملکه هم در یک کلنی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند منجر به افزایش جمعیت کلنی با توجه به قدرت باروری این زنبور گردد.
حال آیا می دانید که امروزه یک کلنی زنبورعسل چگونه خرید و فروش می گردد و بهترین زمان برای خرید آن، چه فصلی از سال بوده است؟

کلنی زنبورعسل

خرید کلنی زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، نقش یک کلنی فعال و قوی در تولید هر چه بیشتر و بهتر فرآورده ای چون عسل طبیعی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کلنی فعال و قوی تر بوده که از ملکه ای با سن کمتری دارا می باشد.
در بازارهای خرید و فروش کلنی نژاد زنبورعسل ایرانی هم، ملاک قیمت، وجود زنبور ملکه جوانتر بوده و هر چه ملکه پیرتر باشد، کلنی دارای قیمت ارزانتری می باشد.
گفتنی است که بهترین زمان برای خرید یک کلنی فعال زنبورعسل، در فصل بهار بوده، چرا که زنبورها پس از گذراندن زمستان، تشنه ی جمع آوری شهد از گل های انواع گیاهان موجود در طبیعت بوده اند و بنظر می رسد که در فصل بهار، کلنی های قوی تر را بتوان خریداری کرد.
امروزه زنبورداران می تواند انواع کلنی های فعال نژاد زنبورعسل ایرانی را قیمت خوبی در بازار خریداری کنند و جهت آگاهی از چگونگی خرید این کلنی ها و قیمت آنها، می توانند با مشاورین و کارشناسان باتجربه در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشند.