عسل زرشک یکی از عسل های دارویی مرغوب و با ساکاروز پایین برداشت شده در بیرجند بوده که توسط مراکز معتبر عسل ایرانی، از قیمت خوبی برخوردار بوده است.
اگر شما هم از مصرف کنندگان عسل طبیعی بوده باشید که اگر خواص آن را می دانید قطعا مصرف کننده این ماده بوده اید، همواره به دنبال خواص منحصربفرد انواع عسل های دارویی تولید شده در کشور بوده اید و به جرئت می توان گفت، درصد بالایی از افراد جامعه، از تمامی خواص عسل های دارویی اطلاع زیادی نداشته اند و فقط مصرف کننده عسل می باشند.
یک عسل طبیعی که در آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل مورد ارزیابی قرار گرفته و از درصد مناسب ساکاروز برخوردار می باشد، ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، مانند آهن و کلسیم، انواع ویتامین ها و مواد قندی ساده را دارا بوده که مصرف آن برای هر انسانی، می تواند یک تضمین کننده سلامتی باشد، البته اگر طبیعی و کاملا خالص مصرف گردد.
خواص یک گیاه دارویی، پس از مکیدن شهد گل های آن توسط زنبورهای کارگر، خاصیت بیشتری را در نقش یک عسل طبیعی داشته و می تواند برای تمامی انسان ها قابل مصرف باشد. آیا می دانید عسل زرشک طبیعی که در استان خراسان جنوبی برداشت شده، از چه خواصی برخوردار بوده و امروزه چگونه می توان آن را با قیمت خوبی خریدای کرد؟

قیمت عسل زرشک

عسل زرشک بیرجند

گفتنی است که امروزه یکی دیگر از قطب های صنعت زنبورداری در کشور ما، استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند بوده که توانسته نقش مهمی را در وجود یک عسل خالص و مرغوب موجود در بازارهای سراسر کشور، داشته است. عسل زرشک را یکی از سوغاتی های معروف بیرجند می دانند که به سبب خلوص بالا و درصد پایین ساکاروزی که داشته، از مصرف کنندگان زیادی برخوردار بوده است.
بله عسل زرشک تولید شده از شهد گل های درخت زرشک در استان خراسان جنوبی، به سبب شرایط آب و هوایی خاص و گرم و خشک این استان؛ میزان غلظت بالایی داشته و گفتنی است که حتی از درصد ساکاروز کمتر از یک درصد، برخوردار بوده است و این نشان از خلوص بالای این عسل دارویی می باشد.
شایان ذکر که مصرف یک عسل زرشک خالص و طبیعی، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  1. درمان آفت دهان به عنوان یک ضدعفونی کنندگی قوی.
  2. تنظیم فشار خون و درمان مشکلات قلبی.
  3. بهبود از کار افتادگی کبد جهت مصرف داروهای شیمیایی.

با توجه به این در بازارهای خرید و فروش عسل، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی با ارزش غذایی صفر درصد در مقابل یک عسل طبیعی، توسط افرادی سودجو و ناشناخته عرضه شده، خرید عسل اصل و طبیعی تنها از مراکز معتبر و شناخت آنها توصیه شده و در این میان خود تولیدکنندگان و مراکز معتبر هم باید بازاریابی های مناسب را در این زمینه داشته باشند.
خوشبختانه در حال حاضر تمامی مصرف کنندگان عسل می توانند؛ بهترین عسل زرشک را با قیمت بسیار مناسبی حتی از طریق سایت های معتبر اینترنتی، خریداری کنند.