آیا می دانید که قیمت عسل مانند کیفیت آن، دو اصل مهم در بازار فروش عسل می
باشند که امروزه استان لرستان توانسته این دو امر را به خوبی، متناسب با هم
پیش ببرد؟
اگر استان لرستان را برای مسافرت برگزیده باشید و طبیعت غنی و پراستعداد این استان را در انواع پوشش گیاهی دیده باشید، باید بدانید که یکی از سوغاتی های مهم آن، عسل ناب تولیدی توسط تولیدکنندگان معتبر عسل بوده است.
عسل که ماده ای شیرین و غلیط تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده، در شرایطی کاملا ایده آل از لحاظ وجود انواع گیاهان مفید دارویی و وجود زنبوردارانی مستعد در استان لرستان، تولید شده و آمارها نشان دهنده این امر بوده که عسل لرستان، مرغوبترین عسل موجود در کشور می باشد.
عسل طبیعی و کاملا ارگانیک که امروزه شاهد تولید آن در استان لرستان هستید، دارای انواع مواد قندی ساده مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز می باشد و به سبب دارا بودن انواع مواد ویتامینی و املاح معدنی، می تواند در هنگام مصرف در صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده غذایی، خواص ذیل را دارا باشد:
درمان کم خونی و جلوگیری از پیشرفت آن، تصفیه و پاکسازی کبد، ضدسنگ کلیه، ضدپوکی استخوان، ضدمیگرن، ضدچاقی، درمان ناراحتی های قلبی و کلیوی.
اما علاوه بر دغدغه ی خرید عسلی اصل از میان بیشمار بازارهای عرضه انواع عسل های تقلبی، دغدغه ی دیگر قیمت مناسب عسل بوده که گاها دیده شده برخی از عرضه کنندگان با وجود واسطه ها و دلالان بسیاری، افزایش قیمت چشمگیری را برای محصول عرضه شده در نظر گرفته اند.
شایان ذکر است که امروزه تولیدکنندگانی که بتوانند دو اصل قیمت و کیفیت را در راستای هم به پیش ببرند، می توانند در تجارت خود موفق باشند، همانطور که عسل اصل لرستان با قیمت مناسبی که داشته، نرخ فروش بیشتری را در بازارهای فروش عسل در کشور دارا می باشد.