آیا می دانید که امروزه زهر زنبورعسل از جمله گران قیمت ترین فرآورده های زنبورعسل بوده که با خرید به شیوه اینترنتی آن، می توانید قیمت خوبی را بابت آن پرداخت کنید؟
بله از دیرباز تا به امروزه، همواره انسان ها از زهر زنبورعسل در پزشکی، استفاده های بسیاری را نموده اند و امروزه نیز با استفاده از روش های جدید استخراج زهر زنبورعسل، بهره برداری از این ماده ارزشمند، فراوان گردیده است.
زهر زنبورعسل را که امروزه با استفاده از دستگاه های مخصوص زهرگیری زنبورعسل، استخراج نموده اند، به صورت خشک شده به بازار عرضه داشته اند که یک زهر زنبورعسل بسته به شرایط محیطی گوناگون، می تواند ترکیبات ذیل را دارا باشد:
گفتنی است که زهر زنبورعسل شامل بیش از 85 درصد آب و به رنگ زرد و مزه ای تلخ بوده که می تواند شامل انواع آنزیم ها، پپتیدها و آمین ها باشد و در ترکیبات آن، مواد فرار بسیاری را نیز بدست آورده اند که به همین سبب پس از استخراج آن، اقدام به خشک نمودن نموده و سپس به بازار عرضه می کنند.

زهر زنبورعسل

موارد مصرف زهر زنبورعسل

در گذشته هم از زهر زنبورعسل، تنها به عنوان یک ماده ی دارویی بهره برداری می شد و از آن خواص درمانی بسیاری در در درمان دردها و التهابات مفصلی، روماتیسم و آرتروز بدست آمده بود.
امروزه نیز علاوه بر درمان همین دردهای مربوط به مفاصل، از زهر زنبورعسل در درمان بیماری شایع و با علت نامعلوم MS، استفاده های بسیاری گردیده و همچنین با توجه به ترکیبات خاص آن، در صنعت داروسازی به عنوان یک ماده ی اولیه نیز بهره برداری فراوانی شده است.
برای آگاهی از چگونگی خرید و فروش زهر زنبورعسل، می توانید با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید و این محصول را به صورت اینترنتی نیز خریداری کنید.