آیا می دانید که موم خالص عسل چگونه در بازار خرید و فروش می گردد؟ آیا مراکز فروش معتبر عرضه انواع موم عسل را می شناسید که قیمت مناسبی را برای این محصول ارائه داده باشند؟
موم ماده ای تولید شده توسط زنبورهای کارگر در کندو بوده که در ابتدا به رنگ سفید بوده و پس از آن که مخلوطی از گرده و عسل را به خود می بیند، به رنگ تیره نیز در می آید. گفتنی است که تولید موم توسط زنبورعسل، سال ها به طول می انجامد و این ماده در کندو به عنوان یک راهنما جهت شناسایی قابها توسط زنبورهای کارگر نیز، بوده است.
شایان ذکر است که موم عسل امروزه به دو صورت در بازار خرید و فروش می گردد که می توان به انواع موم تخته ای و موم صنعتی و برگه ای اشاره داشت که امروزه در صنایع گوناگونی، از موم صنعتی و آج شده بهره برداری بیشتری صورت گرفته است.
در حال حاضر زنبورداران برای تولید موم بیشتر از کندوهای خود، از دستگاه هایی به نام تولید موم یا موم آج کنی استفاده می کنند که در مواردی گوناگون می تواند مفید واقع گردد.
بله در صنعت زنبورداری، از موم های ورقه ای که توسط دستگاه های مخصوص تولید شده، می توان جهت تولید میزان بیشتری از عسل طبیعی در زنبورداری های بزرگ بهره گرفت و اینکه در برخی از مواقع که شرایط تولید موم برای زنبورها وجود نداشته، موم های ورقه ی و صنعتی می توانند جایگزین خوبی باشند.
موم عسل، دارای ترکیباتی چون استرها، اسیدها و کربن های آزاد می باشد و به سبب آنکه از شکل پذیری آسان و مقاومت خوبی برخوردار بوده، امروزه در صنایع گوناگونی از آن بهره برده اند و عمده مشتریان موم عسل، تولیدکنندگان در صنایع گوناگونی چون داروسازی، آرایشی و قالبسازی و ریخته گردی بوده اند.

موم عسل

موارد کاربرد موم عسل

همانطور که متوجه کاربرد موم در صنعت زنبورداری و مشخصات فیزیکی آن شدید، باید بدانید که در هر یک از صنایع نام برده شده، موم عسل چه کاربردی را داشته است.
امروزه از موم در صنعت داروسازی، به عنوان یک روکش استفاده شده تا امکان بلعیدن را برای مصرف کنندگان، سهل تر نموده باشد.
از موم عسل به عنوان یک ماده ی نگهدارنده مواد غذایی، در صنعت غذایی هم استفاده گردیده است.
به سبب شکل پذیری و مقاومت بالای موم در برابر حرارت، از آن در صننعت قالبسازی و ریخته گیری و همچنین تولید درز و چسب نیز بهره برداری گردیده است.
و از همه این موارد مهم تر، موم عسل در تولید لوازم آرایشی نقش بسزایی داشته و از آن در تولید انواع کرم ها، رژ لب، ریمل، نرم کننده ها و غیره استفاده گردیده است.
شما می توانید انواع موم خالص عسل را با قیمتی بسیار مناسب، از عرضه کنندگان معتبر در سراسر کشور، خریداری کنید و با آنها در ارتباط تلفنی و ایمیل باشید.