همیشه وقتی در جستجوی بهترین هر موردی هستیم فکر می کنیم باید بالاترین
قیمت را بپردازیم تا نصیبمان شود، آیا در مورد عسل دزفول نیز همین نظریه
پابرجاست یعنی پول زیادی باید برای دستیابی به آن پرداخت؟
قبل از اینکه از بهترین عسل در ایران صحبت کنیم اول کمی در مورد مناطق مان صحبت کنیم شما فکر می کنید عسل جنوب کشورمان بهتر است یا عسل شمال؟ آیا اصلا می توان گفت یکی بر دیگری ارجحیت دارد یا خیر؟
در ایران نعمت های طبیعی از شمال کشور گرفته تا جنوب غوغا می کند به طور حتم گیاهانی که در شمال هستند و سهم باران آن ها در یک روز برابری می کند با اندازه ی سهم کل زمین های جنوب در یک سال، قادر به زندگی در زمین های خشک جنوب نیستند، اما این جملات به این معنا نمی باشد که گیاهان جنوب خاصیتی ندارد گیاهان مقاوم آنجا که گاهی اوقات در زمین های شور حتی به بار می آیند خاصیت های باور نکردنی را با خود به همراه دارند. پس خواهش می کنیم عسل های این دو منظقه را با هم قیاس نکنید، بر فرض مثال عسل کنار معروف دزفول جزو عسل های برتر و هواخواه های متعددی در ایران دارد.
به طور کلی اگر بخواهیم در مورد خواص استثنایی عسل های مناطق جنوب مانند دزفول صحبت کنیم اینگونه باید بگوییم با توجه به استواری و مقاومت ریشه های محکم این گیاه که باعث می شود در نبود آب سر خم نکنند و باز هم سر زنده تا پایان مدت حیاتشان ادامه بدهند پس با خوردن عسل بدست آمده از این منطقه اولین کاری که به محض وارد شدن به بدن انجام می دهد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بیماری های مختلف خیلی سریع بر آن غلبه نکند