آیا می دانید که زنبورداران گرده گل زنبورعسل را چگونه جمع آوری کرده و به بازار عرضه نموده اند؟ آیا سایت مشخصی برای آگاهی از قیمت انواع گرده گل خالص در بازار وجود داشته است؟
گرده گل ماده ای سرشار از انواع پروتئین ها، انواع مواد آلی، مواد ویتامینی و اسیدهای آمینه می باشد که یکی از ارزشمندترین مواد شناخته شده در طبیعت نام گرفته و این تنها زنبورهای کارگر بوده اند که توانسته اند این ماده را جمع آوی کرده و با خود به داخل کندو بیاورند.
باید گفت که در واقع گرده گل به همراه ژل رویال از جمله منابع تغذیه ای زنبورهای نوزاد و زنبور ملکه در کندو عسل به شمار آمده اند و وظیفه ی تأمین این مواد اررزشمند را زنبورهای کارگر بر عهده گرفته اند که بر حسب سن خود اقدام به این امر نموده اند.
حتما اگر به بازارهای خرید و فروش معتبر عسل طبیعی رفته باشید، باید نام گرده گل را شنیده باشید. اما آیا می دانید که گرده گل چگونه جمع آوری می گردد و در بازار به چه صورت عرضه شده است؟ آیا می دانبد که خواص مصرف گرده گل خالص چیست و چه قیمتی در بازار دارد؟

جمع آوری و عرضه گرده گل عسل

همانطور که متوجه شدید، این زنبورهای کارگر بوده که گرده گل را از طبیعت جمع آوری نموده اند و باید بدانید که این موجودات ارزشمند الهی، با انجام عمل گرده افشانی بر روی پرچم گل های گیاهان، توانسته اند گرده گل را به صورت ساچمه در پاهای کیسه ای خود ذخیره کرده و به داخل کندو آورده باشند.
زنبورداران با استفاده از تله گرده گیرهای که در مسیر ورود به کندو عسل نصب نموده اند، توانسته اند گرده گل را جمع آوری کرده و پس از خشک کردن، آن را به صورت پودرهایی در بسته بندی های گوناگون، به بازار عرضه نموده اند.
گفتنی است که امروزه از گرده گل انواع دیگر فرآوره هایی چون کپسول و یا قرص گرده گل نیز تولید گردیده که مصرف آنها هم می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای تمامی انسان ها داشته باشد. حال آیا می دانید که این خواص مفید چیست؟

گرده گل زنبورعسل

خاصیت مصرف گرده گل

در ابتدا باید گفت که گرده گل به طور 100 درصد باید خالص باشد و به هیچ عنوان مصرف گرده گل های آلوده توصیه نشده و به همین سبب مصرف کنندگان باید به دنبال مراکز معتبر فروش گرده گل ایرانی خالص در بازار باشند.
طبق گفته متخصصین باید گفت که مصرف یک گرده گل خالص، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • گرده گل حاوی انواع ویتامین ها و مواد آلی بوده که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی نماید.
  • گرده گل حاوی بیش از 35 درصد پروتئین می باشد که مصرف آن برای ورزشکاران بسیار زیاد مفید بوده است.
  • مصرف گرده گل در درمان بیماری های مربوط به پروستات، اثرگذاری بسزایی را داشته است.
  • گرده گل می تواند دارای اثرات مثبت درمانی در درمان مشکلات نازایی داشته باشد.
  • گرده گل مفید برای دیابت بوده و حتی می تواند منجر به کاهش وزن افراد نیز گردد.

برای آنکه خریدی آسان از بهترین انواع گرده گل خالص داشته باشید و از لیست قیمت ها نیز در بازار آگاهی داشته باشید، می تواند از طریق سایت های معتبر اینترنتی، این امر را صورت دهید و یا به طور مستقیم با عرضه کنندگان آن در ارتباط باشید.