آیا می دانید که بسته بندی انواع عسل طبیعی در چه ظروفی و در کدام شرکت های معتبر صورت گرفته است؟ قیمت ارزان انواع عسل بسته بندی لرستان، افزایش نرخ فروش عسل این استان را در پی داشته است.
استان لرستان، به واسطه شرایط مناسب اقلیمی، وجود انواع پوشش گیاهی مستعد و گل ها و گیاهان پرشهد در مراتع بکر خود، امروزه به یکی از قطب های مهم در صنعت تولید انواع عسل طبیعی و مرغوب در کشور تبدیل گردیده که سالیانه بیش از 1000 تن عسل را تولید نموده که گفتنی است نزدیک به 30 درصد این میزان تولید، در شهر خرم آباد صورت گرفته است.
امروزه در استان لرستان، شرکت هایی معتبر در زمینه بسته بندی انواع عسل وجود داشته که با در ارتباط بودن با تولیدکنندگان معتبر در سطح استان، توانسته اند در صادرات هر چه بهتر و بیشتر انواع عسل بسته بندی به بازارهای سراسر کشور موفق بوده باشند.

شرایط بسته بندی عسل

شاید اگر بخواهیم یکی از مراحل مهم در تولید عسل و عرضه آن به بازار را ذکر نماییم، بدون شک می توان گفت که امر بسته بندی عسل بوده، چرا که می تواند به نوعی نشان دهنده میزان مرغوبیت و کیفیت عسل تولیدی باشد که به طور 100 درصد به شرایط بسته بندی بستگی داشته است.
بسته بندی عسل باید در شرایطی کاملا بهداشتی و به دور از هر گونه بوی نامطبوع و وجود ذرات خارجی صورت گیرد و گفتنی است که بهترین ظروف برای این امر، ظروف شیشه ای بوده که امروزه در تمامی شرکت های اروپایی نیز با وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی به عرضه رسیده است.
اما با توجه به قیمت ارزان و سبکی ظروف پلاستیکی، دیده شده که برخی از تولیدکنندگان، از این ظروف برای یسته بندی انواع عسل طبیعی بهره برده اند. خوشبختانه استان لرستان هم توانسته در امر تولید انواع عسل های بسته بندی شده و صادرات آن با قیمت ارزان به دیگر بازارهای کشور، موفق بوده باشد.

عسل بسته بندی

شکرک زدن عسل های بسته بندی

قطعا اگر تابحال انواع عسل های بسته بندی شده را خرید نموده باشید، با شکرک زدن آن مواجه شده اید و شاید به اشتباه تصور نموده اید که این امر نشان دهنده تقلبی بودن عسل موجود می باشد و از مصرف نمودن آن هم صرف نظر نموده اید!
اما باید گفت که متأسفانه این تصور غلط است، چرا که شکرک زدن عسل طبیعی به سبب وجود مواد قندی ساده تشکیل دهنده ترکیبات عسل بوده و خاصیتی به نام تبلور را داشته است. پس این امر را باید بدانید که اصلا عسل اصل و طبیعی، شکرک می زند و این امر از نشانه های اصل بودن عسل می باشد.
شایان ذکر است که برای رفع شکرک موجود در عسل های بسته بندی، می توان آن را در درمای مناسبی از آب گرم قرار داد تا شاهد از بین رفتن شکرک موجود در عسل طبیعی باشید.
البته گفتنی است که برخی از تولیدکنندگان برای جلوگیری از شکرک زدن عسل، موادی را به آن اضافه نموده و یا حرارت بالایی را به آن داده اند، که این امر در برخی از مواقع می تواند به ایجاد مواد سمی خطرناک در عسل منجر گردد که به هیچ وجه مصرف آن توصیه نمی گردد.