عسل ایران سرشار از مواد غذایی و دارویی است و استفاده فراوانی از آن در پزشکی و طب سنتی می شود، لذا مشتریان فراوانی در کشورهای دور و نزدیک دارد. فعالیت در زمینه صادرات عسل برای عزیزان تولید کننده، بسیار سودمند خواهد بود.
هر یک از انواع مختلف عسل برحسب اینکه زنبور، شهد و گرده را از کدام نوع گل و گیاهی گرفته خواص غذایی، درمانی، رنگ، عطر و طعم متفاوتی داشته و برای بیماری بخصوصی مفید می باشد. ولی کم و بیش یکسری خواص مشابه در انواع مختلف عسل وجود دارد. تمام انواع عسلها، دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد ویروسی بوده و عفونتها و میکروبهای بدن را از بین می برند و همگی خاصیت ضد سرطان دارند، در ضمن تمام گونه های عسل کم وبیش دارای انواع مختلف ویتامین ها و مواد آلی و معدنی مورد نیاز بدن بوده و مصرف آنها می تواند مقاومت بدن را افزایش داده و انرژی از دست رفته بدن را تامین نماید و به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کرده و از عارضه های قلبی پیشگیری می نماید.
تولید کنندگان محترم عسل می توانند با شرکت صادراتی عسل تماس گرفته و ضمن انجام هماهنگیهای لازم، محصول خود را برای صادرات آماده سازند و در سود صادرات سهیم شوند.