کاربرد فروش پودر گرده گل که توسط زنبور عسل جمع آوری و در سلول های کندو ذخیره می شود، در مصارف درمانی ثابت شده است به گونه ای که قرص، کپسول و شربت آن نیز تهیه و تجویز می گردد.
همه گیاهان و نباتات تولید مثل و بقای خود را مدیون این زنبورهای عسل دوست داشتنی و سخت کوش می باشند، زیرا یکی از مهمترین وظایف آن ها در 6 ماه اول سال گرده افشانی گل ها و بارور نمودن است.
زنبورعسل کیسه هایی در پشت پاهای عقبی خود دارد که گرده ها را آن جا ذخیره می کند و برای تامین غذای خود به کندو می آورد تا در زمستان مورد استفاده قرار دهند.
تنها غذای زنبورها همین گرده های گل هستند، و تنها همین خواص گرده های گل هست که می تواند چنین قدرتی را به زنبور برای کار کردن، تولید مثل و تولید عسلی با این همه خاصیت و شگفتی نماید.
بر همین اساس است که در حال حاضر نیز از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها و بهبود سلامتی انسان استفاده می کنند و چون تاثیرات شگرف آن مورد تائید مردم قرار گرفته در حال حاظر از فروش خوبی برخوردار است.

گرده گل زنبور عسل
به طرق مختلف مورد استفاده عموم مردم و بیماران قرار می گیرد و قرص و کپسول، همچنین شربت و کرم های حاوی گرده نیز تهیه و وارد بازار فروش شده اند.
در مصارف خانگی نیز گرده گل زنبورعسل را روی غذا یا ماست می ریزند و می خورند و یا با کمی عسل مخلوط می کنند، و عده ای دیگر پودر آن را درون پوشش های کپسول می کنند و چندین بار در روز بر اساس تجویز پزشک مصرف می نمایند، که همگی روش هایی اصولی و صحیح می باشند.