عسل گل وحشی چیست و چه تفاوتی را با عسل های طبیعی کندو داشته است؟ آیا می دانید که امروزه فروش ویژه و محدود با قیمت مناسب انواع عسل گل وحشی، از کدام مراکز صورت می گیرد؟
قطعا شما هم از انواع عسل های طبیعی در برنامه غذایی خود گنجانده و مصرف نموده اید و بی شک می دانید که یک عسل طبیعی، می تواند چه خواص درمانی و دارویی فراوانی را برای تمامی افراد با سنین گوناگون و طبع های مخلف، داشته باشد.
یک عسل طبیعی، ماده ای پاک، مقوی و خوشمزه در دنیای امروزی شناخته شده می باشد که با جمع آوری شهد انواع گل های گیاهان و ذخیره سازی آنها در کندو زنبورعسل تولید گریده، و سرشار از انواع ترکیباتی چون، مواد معدنی، انواع مواد مغذی و ویتامینی، کربوهیدرات، پروتئین و کالری مفیدی را دارا می باشد و مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن، مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون فروکتوز و گلوکز بوده است.
گفتنی است که مصرف روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری از انواع عسل های طبیعی و ارگانیک، می تواند خواص درمانی بی نظیری چون تقویت سیستم اعصاب و حافظه، تقویت بینایی، ضدکم خونی، افزایش میل جنسی، کاهش دردهای مفصلی و بهبودی تنگی نفس را دارا باشد.
حال آیا می دانید که یکی دیگر از گونه های عسل تولید شده در دنیا و کشور ایران، عسل گل های وحشی نام داشته است؟ چقدر این عسل را می شناسید؟ بنظر شما عسل گل وحشی مفیدتر بوده یا انواع عسل های طبیعی کندو؟

عسل گل وحشی

عسل گل وحشی چیست؟

عسل گل وحشی، از شهد شیرین انواع گل های وحشی در مناطق گوناگونی تولید گردیده و دارای رنگی روشن و زرد و بسیار مقوی می باشد که از خواص مصرف این عسل، می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان حساسیت های فصلی و آلرژی اشاره نمود که با مصرف روزی یک قاشق می تواند خواص خود را آشکار نماید.
اما شاید سوالی که الان به ذهن شما خطور می کند، این امر بوده که آیا عسل وحشی تفاوتی را با انواع عسل های طبیعی کندو داشته است؟
باید گفت که درست است که مصرف عسل طبیعی با توجه به ترکیبات منحصربفردی را که داشته، می تواند خواص بی نظیری را دارا باشد اما خب، عسل گل وحشی هم دارای ویژگی هایی بوده است.
گفتنی است که عسل گل وحشی، با خود مقدار زیادی گرده گل و بره موم دارد، شامل انواع داروهای شیمیایی که بعضا برخی از زنبورداران به زنبورها می خورانند، نبوده و موم عسل وحشی، 100 درصد طبیعی می باشد.
با توجه به اینکه امروزه انواع عسل گل وحشی کمتر در بازارهای خرید و فروش عسل موجود بوده، در برخی از بازارها، قیمت بالایی را داشته، اما خوشبختانه شما می توانید با ارتباط داشتن با عرضه کنندگان و نمایندگان معتبر در این زمینه، عسل گل وحشی را با قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتری تهیه نمایید.