آیا می دانید که می توان به عسل تولید شده در کارزون، جایگاه مناسبی را میان دیگر تولیدکنندگان عسل طبیعی داد؟ آیا از شرایط ویژه فروش انواع مرغوبترین عسل کازرون، آگاهی داشته اید؟
امروزه به جرئت می توان ادعا کرد که نقش مصرف عسل طبیعی در زندگی تمامی انسان ها به خصوص خانواده های ایرانی، نقشی پررنگ بوده و همواره انسان ها از گذشته تا به امروزه، از خواص این ماده ی ارزشمند، بهره های تغذیه ای و درمانی فراوانی را برده اند.
خوشبختانه کشور مستعد این از نظر داشتن منابعی بسیار غنی در پوشش گیاهی و وجود شرایط ایده آل آب و هوایی، می توان گفت که با سرمایه گذاری های صورت گرفته، حتما شاهد شهرت بیشتر نام عسل ایرانی، در بازارهای رقابت جهانی خواهیم بود. همانطور که امروزه درصدی از این شهرت را در میان کشورهای همسایه یافته ایم.
آیا می دانید که عسل تولید شده در استان فارس و شهرستان کازرون، از جمله مرغوبترین گونه های عسل ایرانی بوده که امروزه علاوه بر صادراتی انبوه به بازارهای داخلی، می توان شاهد صادرات آن به دیگر بازارهای جهانی نیز بود؟

عسل کازرون

تولید عسل در کازرون

بله استان فارس هم یکی از پایگاه های معتبر در زمینه تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی بوده که سبب آن دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی و اقلیمی و وجود استعداد خوبی از نظر وجود تنوع پوشش گیاهی گیاهان دارویی مفید بوده است.
در این استان، شهرستان کازرون نیز توانسته، بخش عمده ای از نیاز بازارهای داخلی این استان به عسل مرغوب را تأمین کند که گفتنی است در کازرون، از چیزی بیش از 60 هزار کندو عسل، نزدیک به 600 تن عسل طبیعی به طور سالیانه تولید و روانه بازارهای فروش گردیده است.
از انواع گونه های عسل طبیعی تولید شده در استان فارس و کازرون، می توان به گونه هایی چون عسل نارنج، عسل گون و عسل کنار اشاره داشت که با توجه به شرایط مساعد تولیدی، درصد ساکارز 3 درصد موجود در گونه های عسل طبیعی این استان، به خواص منحصربفرد و مرغوبیت آن افزوده است.
با توجه به اینکه بسیاری از افراد جامعه، از خواص یک عسل طبیعی و خالص آگاهی نداشته و تنها قیمت عسل برایشان مهم بوده، شما باید بدانید که این عسل خالص می باشد که می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای افراد داشته باشد و مصرف عسل های نامرغوب و تقلبی، حتی ممکن است منجر به ایجاد عوارضی در افراد گردد.
برای آگاهی از شرایط ویژه فروش انواع عسل ناب کازرون، می توانید با عرضه کنندگان معتبر آن در ارتباط مستقیم باشید.