آیا می دانید که زهر زنبورعسل از چه خواص پزشکی از گذشته تا به امروزه برخوردار بوده است؟ آیا از قیمت فروش آن در بازارهای کشور، آگاهی داشته اید؟
باید گفت که غده ترشح زهر در زنبورهای کارگر، تا دو الی سه هفته پس از تولد آنها ادامه داشته و رابطه ی مستقیمی با میزان گرده گل موجود در در طبیعت دارد. به همین سبب همواره زنبورداران بایستی کلنی های خود را در مراتعی با تنوع پوشش گیاهی مستقر نموده تا زنبورهای کاگر، درصد بیشتری از گرده گل را جمع آوری کرده باشند.
شایان ذکر که زهر زنبورعسل، دارای انواع پپتیدها، پروتئین ها، آمین های بیوژنیک و آنزیم های گوناگونی بوده که از زمان های گذشته تا به امروزه، ماده ای مفید در درمان دردهای مفصلی، استخوانی، آرتروز و روماتیسم می باشد و گفتنی است که امروزه اثرات مثبت درمانی در بیماری با علت نامعلوم MS را هم داشته است.
زهر زنبورعسل توسط دستگاه های زهرگیری زنبورعسل و بدون حتی کوچکترین آسیبی، استخراج می گردد و به صورت خشک شده و پودر، روانه بازارهای فروش می گردد. شایان ذکر که قیمت این ماده ارزشمند در بازارهای جهانی، با قیمت هر گم طلای خالص برابری کرده و امروزه به یکی از مواد اولیه ارزشمند در صنعت داروسازی هم شهرت داشته است.
برای آگاهی از چگونگی فروش زهر زنبورعسل و قیمت آن در بازارهای ایران، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.