آیا می دانید که موم صنعتی عسل امروزه در دیگر صنایع، از کاربردهای مفیدی برخوردار بوده و در حال حاضر بهترین نوع آن با قیمت مناسب در استان همدان به فروش می رسد؟
گفتنی است که موم عسل، دارای ترکیباتی چون انواع استرها، اسیدها و کربن های آزاد و خواص منحصربفرد فیزیکی چون، نقطه ذوب بالا و مقامت زیاد در برابر انواع فشارهای مکانیکی می باشد که توانسته این ماده را علاوه بر صنعت زنبورداری، از مزیت هایی در دیگر صنایع نیز برخوردار کند.
موم عسل در کندو عسل، توسط زنبورها تولید شده و جهت ساختن محل زندگی و پرورش نوزادان زنبورعسل و ذخیره سازی گرده و شهد، مورد استفاده قرار گرفته است. شایان ذکر که اگر امکان تولید موم هم در کندو وجود نداشته باشد، زنبورداران با استفاده از دستگاه تولید موم صنعتی، از این موم ها در کندو عسل بهره برداری می نمایند.
اما باید گفت که علاوه بر صنعت زنبورداری، صنایعی دیگر چون، قالبسازی، شمع سازی، تولید چسب و درز، ریخته گری و دو صنعت مهم دیگر یعنی غذایی و داروسازی هم، از انواع موم صنعتی عسل، بهره برداری های مفیدی را صورت داده اند.
در پایان لازم به ذکر است که امروزه بیشترین درصد بهره برداری از موم صنعتی عسل را شرکت ها و صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، بر عهده داشته و در ساخت لوازمی چون، کرم ها، ضدبوها، شامپو و لوسیون ها، از این ماده ارزشمند استفاده کرده اند.
مشتریان و تولیدکنندگان در این صنایع، می توانند ضمن ارتباط داشتن با کارشناسان مراکز فروش معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی، از قیمت انواع موم صنعتی عسل آگاهی پیدا کرده و خریدی تضمینی را صورت دهند.