عسل درجه یک بهاره یکی دیگر از پیش کش های خوب بهار در فصل خود به ما می
باشد، که با خرید و فروش انبوه آن در فروشگاه ها بار دیگر شکر گذار این
موضوع باشیم که ایران ما از نعمت این فصل برخوردار است.
واقعا فصل بهار جلوه گر تمام زیبایی های حیرت انگیز طبعیت به طور یک جا می باشد در این فصل هر گیاه یا درختی از خواب زمستانی خود بیرون می آید تا با گل ها و گرده های خود زنبوران عسل را در امر تولید عسل یاری کنند.
زنبور در این مواقع فصل جشن و سرورش می باشد و تنوع مواد غذایی مورد علاقه اش آنقدر زیاد است که هر گلی را که اراده کند به راحتی می تواند پیدا کند، البته ناگفته نماند زنبور در هر جایی که کندو آن مستقر باشد از گیاهان همان جا می تواند بهره ببرد این موضوع به آن معنا نمی باشد که زنبور قادر به طی کردن مسافت های طولانی نیست چرا اتفاقا پرواز کننده ی قهاری است، ولی در محدوده های تعیین شده ی خود که بتواند راه کندو اش را پیدا کند.
عسل بهاره خواستگاه اش فصل بهار می باشد البته این جمله این منظور را نمی رساند که عسل در پاییز برداشت نمی شود بلکه جالب است بدانید در مقابل عسل بهاره عسلی به نام عسل پاییزه موجود می باشد.
ولی حال که صحبت از بهار شد از خواص درمانی عسل این فصل غافل نشویم این عسل برای کسانی که سرفه های سخت و سهمگین امانشان را بریده و اجازه خواب آرام و آسوده را از آنها گرفته راندمان خوبی را داشته است. مورد بعدی اوقاتی است که به طور ناگهانی دچار سکسکه می شوید درست است امر خیلی پیش پا افتاده ای است و برخی با حبس نفس این مشکل را حل می کنند ولی برای کسانی که این مشکل در اغلب موارد سراغشان می آید یک قاشق از عسل بهاره پیشنهاد می شود