زخم معده و خونریزی آن، یکی از عوارضی است که بسیاری از افراد جامعه در گیر آن بوده و از آن رنج می برند. مصرف روزانه یک قاشق غذا خوری عسل خالص، طبیعی و با کیفیت صادراتی به صورت ناشتا به مدت چند ماه باعث درمان کامل زخم معده شده و از بروز آن جلوگیری می کند.
زخمهای دستگاه گوارشی بخصوص زخم معده از زخم های خونریزی دهنده ی داخلی بوده و افراد زیادی از این بیماری رنج می برند. انواع عسل، به علت داشتن آنزیم و ترکیبات آنتی بیوتیکی قوی و طبیعی، نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارند.
برای درمان و از بین بردن این مشکل, مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل خالص به صورت ناشتا با معده خالی، میکروبهای خطرناکی را که باعث ایجاد زخم در معده می شوند، نابود کرده و از بروز زخم معده پیشگیری می نماید. همچنین عسل با ضدعفونی کردن زخمهای موجود در معده و ایجاد محیط مناسب، موجب ترمیم سریع دیواره ی معده می گردد.
خواص درمانی فراونی که برای عسل کشف شده این ماده غذایی را تبدیل به یک داروی بسیار پرمصرف کرده و فعالیت در زمینه تولید، خرید، فروش و صادارت آن را به تجارتی سود آور تبدیل کرده است، زنبورداران و تولید کنندگان عسل می توانند برای فروش محصول خود می توانند با شرکت های صادراتی تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

.