چه مزیت هایی برای بهره برداری از انواع کندو عسل کف باز وجود داشته است؟ کدام مراکز فروش در بازار، انواع کندو عسل مدرن و جدید را با قیمت خوبی عرضه داشته اند؟
کندو عسل در واقع محلی برای زندگی زنبورها، پرورش زنبورهای نوزاد و ذخیره سازی انواع فرآورده هایی چون عسل طبیعی و گرده گل، برای استفاده در آینده بوده است که از گذشته تا به امروزه، شاهد تغییراتی بوده است.
در گذشته زنبورداران از انواع کندوهای بومی از جنس حلب، سفال و یا گل بهره برداری می نموده اند و امروزه بهره برداری از این کندوها، کم رنگ تر شده و با ورود کندوهای مدرن به این صنعت، از دشواری های موجود در بهره برداری از کندوهای بومی نیز کاسته گردیده است.
گفتنی است که کندوهای مدرن، در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی ساخته شده اند و به کندوهای جعبه ای هم شهرت داشته که مشخصه ی اصلی آنها، متحرک بودن و سبکی وزنشان بوده است که به زنبورداران، کمک شایانی را در زنبورداری نموده است.
کندو عسل چوبی از چوب سفید درختان تولید گردیده که خب می تواند از بازدهی چیزی نزدیک به 12 سال برخوردار باشد و به آن را سازگارترین کندو عسل با هر نوع شرایط اقلیمی نیز دانسته اند.
کندوهای پلاستیکی هم به تازگی به این عرضه پا گذاشته و از دو جداره پلاستیکی و یک جداره فوم ساخته شده اند که از مزیت هایی چون سبکی وزن، قابل صدعفونی کردن آسان و مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، نسبت به کندوهای چوبی برخوردار بوده اند.
اما گفتنی است که امروزه این کندوهای مدرن، در تعداد طبقات گوناگون و عمدتا در دو نوع کف باز و کف بسته یا معمولی، در بازار موجود بوده اند که خب بهره برداری از سیستم کف باز، از مزیت هایی نیز برخوردار بوده است.

انواع کندو عسل

کندو عسل کف باز

باید گفت که در ساخت کندوهای کف باز، بجای تخته در کف این کندوها، از یک توری استفاده می شود و تمامی درزها و شکاف های موجود در درب و بدنه کندو عسل، بسته می گردد. فقط کف کندو کاملا باز است و با همان توری، مانع از خروج زنبورعسل شده اند.
یکی از مزیت های بهره برداری از سیسم کندو کف باز این بوده که در روزهای گرم سال و در فصل تابستان، کنترل گرما و دمای موجود در کندو عسل، به دست خود زنبورهای موجود در کندو سپرده شده است.
گفتنی است که برخی از زنبورداران، در فصل زمستان از سیستم کف باز استفاده نمی کنند و ترس از سرما و تلف شدن زنبورها را داشته اند.
اما باید گفت که حتی در فصل زمستان هم می توان از سیستم کف باز بهره برداری کرد و زنبورداران باید این موضوع را بدانند که رطوبتی که در فصل زمستان در داخل کندو به وجود می آید، بیشتر از هوای سرد زمستان به زنبورها آسیب می رساند و این که خود زنبورها، به طور ذاتی عمدتا توانایی مقابله با سرما را داشته اند.
پس زنبورداران به راحتی می توانند از انواع کندوهای کف باز، هم در تابستان و هم در روزهای سرد سال، بهره برداری کنند.
برای آنکه انواع بهترین کندو عسل مدرن در دو نوع معمولی و به خصوص کف باز را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید، می توانید با کارشناسان و افراد باتجربه در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.