آیا می دانید انواع مختلف عسل تولید شده در ایران کدام است؟ عسل لرستان چه
ویژگی هایی داشته و فروش آن توسط کدام مراکز فروش معتبر صورت می گیرد؟
با توجه به اینکه مصرف عسل در گذشته نیز بسیار رواج داشته و عسل را به عنوان یک ماده ضدآلودگی و ضدمیکروب می شناختند، امروزه نیز بیش از پیش به اهمیت مصرف این محصول پی برده شده و افراد درتمامی سنین توانسته اند از خواص و ویژگی های درمانی این ماده غذایی بهره مند گردند.
اما مسئله اینجاست که آیا تمامی افراد توانایی تشخیص عسلی اصل در مقابل عسل تقلبی را دارند؟ عسل اصل و مرغوب چگونه قابل تشخیص بوده و عسل تولید شده در استان لرستان چه انواعی داشته است؟
در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که عسل یکی از فرآورده های طبیعی بسیار مقوی و یک ترکیب محلول در آب غلیظ قندی که دارای قندهای فروکتوز، ساکارز و گلوکز است، می باشد و امروزه با توجه به آگاهی های افراد پیرامون خواص بی نظیر تغذیه ای و درمانی آن، توانسته جایگاه خوبی را در سبد خرید افراد داشته باشد. مصرف عسل می تواند در درمان بیماری هایی چون معده درد، مشکلات ریوی و روده، مشکلات قلبی مناسب باشد و یک میان وعده بسیار سالم تلقی می گردد.
شاید شما هم اگر از مصرف کنندگان عسل می باشید، باید نام عسل لرستان را شنیده باشید و بدانید که استان لرستان در حال حاضر به یکی از پایگاه های تولید مرغوب ترین نوع عسل در کشور ما تبدیل گردیده و فروش بسیار زیادی را از این محصول داشته است. اما بدون شک می توان گفت یکی از دغدغه هایی که همه مصرف کنندگان عسل داشته اند، این بوده که کدام عسل اصل است و چه راهی برای تشخیص عسل تقلبی وجود داشته است؟
در واقع اگر بخواهیم تشخیص درستی از اصل بودن یا نبودن عسل بدهیم، نظرات گوناگونی وجود داشته، اما آنچه که مهم است این بوده که عسل اصل تنها در آزمایشگاه های خاصی قابل تشخیص می باشد اما راه هایی برای این امر وجود داشته و اینکه برخی می گویند شکرک زدن عسل و یا نحوه ریخته شدن عسل نشان از تقلبی بودن آن دارد، تصوری کاملا اشتباه بوده است. اما شاید بتوان تنها راه تشخیص عسل اصل را ریختن آن در یک لیوان آب سرد دانست که اگر عسل در لیوان ته نشین شد احتمال اینکه عسل اصل است بسیار بیشترخواهد بود.
همانطور که متوجه شدید، استان لرستان در تولید عسل در کشور ما، جایگاه مناسبی داشته و انواع مختلف عسل مانند عسل گون، عسل گزانگبین، عسل آویشن کوهی را به تولید و صادرات رسانیده است. مشتریان می توانند با در ارتباط بودن با نمایندگان فروش این محصول، دیگر نگرانی برای تهیه عسلی تقلبی را نداشته باشند.