آیا می دانید زمان و نحوه برداشت عسل به چه صورت می باشد؟ عسل طبیعی مخصوص استان لرستان چه قیمتی را در بازارهای فروش داشته است؟
به جرئت می توان ادعا کرد که یکی از مفیدترین مواد غذایی که انسان می تواند آن را در صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده به مصرف برساند، عسل طبیعی بوده، چرا که عسل دارای انواع مواد معدنی و ویتامین های بسیاری مانند ویتامین کا و تیامین می باشد و در صورت مصرف به اندازه و صحیح می تواند در درمان سرفه، تقویت حافظه و درمان مشکلات معده و دستگاه گوارش بسیار زیاد موثر باشد. اما آیا می دانید زمان برداشت عسل چه ماه هایی از سال بوده و این کار به چه صورت انجام می گیرد؟

برداشت عسل
همانطور که می دانید عسل از محصولات زنبور عسل می باشد و فرآیند تولید بسیار پیچیده ای را دارا می باشد که در این بین زنبورهای کارگر نقش مهمی را در این فرآیند ایفا می نمایند.
اما می توانیم این طور عنوان نماییم که برداشت عسل بستگی به زمانی دارد که کندو دارای زنبور گردیده و میزان برداشت عسل هم بستگی به توانایی هر کلنی داشته است. اما اگر بخواهیم فصل مناسبی را برای برداشت عسل معرفی نماییم باید به روزها و شب های بسیار گرم سال اشاره نماییم که می تواند از تیر ماه تا شهریور ماه باشد که عمده برداشت عسل نیز در این ماه ها صورت می گیرد و در ماه مهر نیز برداشت بسیار کمی از این محصول انجام می گیرد.
باید بدانید که نحوه برداشت عسل و عسل گیری نیز مراحل خاص خود را داشته و رعایت برخی نکات امری ضروری خواهد بود. بدون شک امروزه عسل لرستان، یکی از ناب ترین عسل های تولیدی در کشور ما نام گرفته که همه ساله صادرات و تولید بسیاری را صورت داده و جایگاه نخست را در مرغوبیت و کیفیت از آن خود نموده است.
برای آگاهی از نحوه فروش این محصول در اصل ترین نوع خود توسط مشاورین و کارشناسان فروش معتبر این محصول، می توانید با راه های ارتباطی داد ه شده در تماس باشید.