چه فرقی می کند در جنوب یا تهران باشید مطمئنا تا به امروز از مرکبات مختلف
استفاده کرده اید و شاید حتی عسل مرغوب آن در حوالی منزلتان نیز به فروش
رسیده باشد، عسلی باقیمت مناسب تا حدودی می توان گفت ارزان، ولی غنی از
انواع ویتامین های مورد نیاز می باشد.
غیر ممکن است که تا به امروز سرما خورده باشید و یک لیوان آب لیمو و پرتغال میل نکرده باشید اصلا مگر چنین چیزی ممکن می شود که ایران در راستای تولید مرکبات در جایگاه هفت دنیا قد علم کرده باشد و مردم خودش از این میوه های لذیذ استفاده کافی را نبرند.
خود شمال به تنهایی زحمت تولید بیشتر مرکبات ایران را برعهده دارد و هر سال از این وظیفه سنگین با سربلندی بیرون می آید. عسل مرکبات که قرار است در مورد آن صحبت کنیم در واقع عسل حاصل شده از همان میوه های خوشمزه ای است که در ابتدا متن حرفشان به میان آمد یعنی پرتغال، لیمو شیرین، بالنگ و ….، تقریبا همه می دانند که در هنگام سرما خوردگی چرا آب پرتغال از سوی پزشکان تجویز می شود چون مرجع اصلی ویتامینC  می باشد، بنابرین غیر باور نیست که بگوییم عسل آن نیز سرچشمه ی این ویتامین است.
پس شما می توانید علاوه بر گرفتن آب تازه ی این میوه از مخلوط کردن عسل آن در آب گرم نیز همان نتایج را بگیرید.
این عسل زرد رنگ را در طول روز تا زیر صد گرم به راحتی بدون نگرانی مصرف کنید. از دیگر خصلت هایی که آن را خاص کرده است اگر بر حسب تصادف یا ضربه ای، جایی از بدنتان دچار کبودی خاص شد و ورم کرد از پماد این عسل صرف نظر نکنید و حتما بر روی ناحیه ی ورم کرده بمالید.
در بالا گفتیم که ایران کمبود مرکبات را تا به امروز خدا رو شکر احساس نکرده این موضوع در مورد عسلش هم آشکار است فقط کافی است به فروشگاه ای برای خرید آن بروید یا در اینترنت به دنبال آن بگردید متوجه خواهید شد فراهم کردن آن مشقت خاصی را به دنبال ندارد