آیا می دانید که عسل آویشن طبیعی و ناب لرستان، یکی از پرفروش ترین عسل های
تولیدی این استان و با خواص مفیدی بوده که توسط فروشگاه های پخش معتبر
عسل، قابل خرید می باشد؟
در ابتدا باید گفت که آویشن، گیاهی علفی، دارای ساقه های الیافی چوبی، برگ های کوچک و کرکدار سبز رنگ و گل هایی به رنگ بنفش و بسیار معطر می باشد که حتی از آن به عنوان ادویه در آشپزی هم استفاده شده است.
گیاه آویشن در تمامی مناطق معتدل کشور روییده و به سبب خاصیت بالایی که داشته، تولیدکنندگان عسل در لرستان را مجاب به تولید عسلی ناب و کاملا طبیعی از شهد معطر گل های این گیاه، نموده است.
شایان ذکر است که عسل آویشن، عسلی با رنگ تقریبا قرمز و دارای طبعی گرم و خشک می باشد و به جرئت می توان ادعا نمود که یکی از مرغوبترین نوع آن در استان لرستان تولید گردیده است.
لازم به ذکر است که استان لرستان، به جهت دارا بودن طبیعتی سرشار از انواع پوشش گیاهی قوی، توانسته از تولیدکنندگان برتر عسل مرغوب در کشور باشد و تعداد نزدیک به 2000 زنبوردار را در خود پرورش داده باشد.
یکی از انواع پرفروش ترین عسل های تولیدی این استان، عسل آویشن بوده که در دسته عسل های دارویی قرار گرفته و می تواند انواع ویتامین هایی چون A ،B و E را با خود به همراه داشته و خواص منحصربفردی ذیل را دارا باشد:
درمان دردهای شکمی، تقویت مغز و اعصاب، درمان مشکلات تنگی نفس، تسکین دردهای ناشی از دوران قاعدگی، ضدتشنج و ضدسرفه.
بدون شک تهیه انواع عسل طبیعی و اصل، از فروشگاه های معتبر پخش و عرضه عسل می تواند شما را خریدی بدون نگرانی از قیمت و کیفیت عسل موجود برساند.