آیا می دانید که عسل لرستان، به عسل درجه یک و مرغوب ایرانی شهرت داشته
است؟ آیا از میزان تولید عسل در استان لرستان آگاهی داشته اید؟
متأسفانه بازارهای فروش عسل، از جمله بازارهایی در کشور بوده که به راحتی افراد سودجو در آن می توانند سود بسیار بالایی را نمایند و با عرضه انواع عسل تقلبی و مصنوعی که به نظر می رسد نوعی تجارت شکر می باشد، سلامت انسان ها را هم دچار تهدید نموده اند.
بله شایان ذکر است که وجود عسل تقلبی و مصنوعی در بازارهای کشور به چیزی بالای 50 تا 60 درصد می رسد و در این بین تهیه عسلی اصل و درجه یک در بازارها، کمی دشوار بوده و نگرانی را برای مصرف کنندگان جدی عسل به دنبال داشته است.
اما باید اشاره داشت که در حال حاضر، استان لرستان به جهت دارا بودن مراتع و کوهستان هایی مستعد در انواع پوشش گیاهی در درجه اول، و وجود تعداد قریب به 1800 زنبوردار فعال در درجه دوم، توانسته با تولید بیش از 1500 تن عسل در سال، عسل ناب ایرانی را تولید و عنوان مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را از آن خود نماید.
شایان ذکر است که در میان این بازارهای گاها ناامن فروش عسل، ارتباط داشتن با معدود تولیدکنندگان معتبری چون لرستان، می تواند عسل ناب ایرانی را برای شما به ارمغان داشته باشد.
در پایان می توان اظهار داشت که مصرف عسل طبیعی و اصل، مورد توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش بوده که بدون شک می تواند خواصی چون ضدکم خوابی، تقویت بینایی، درمان مشکلات ناشی از کلیه و قلب و کاهش دهنده شدت کم خونی را دارا باشد.