اگر می خواهید از خواص عسل سیاه دانه مرغوب اطلاعاتی کسب و حتی از آن خرید نمایید پس بهتر است با ما همراه باشید.
سیاه دانه گیاهی است با خواص بسیار زیاد که دراصل این گیاه ایرانی نیست اما در ایران هم در بعضی مناطق می روید. بهتر است که سیاه دانه به صورت پودر شده استفاده شود تا تأثیر آن بیشتر باشد.


خواص سیاه دانه:

سیاه دانه برای بیماری هایی که ناشی از سردی هستند از جمله برای رماتیسم مفید است، ضد تشنج است و همچنین نفخ شکم را از بین می برد.به خاطر تب گرم، سرفه ی سرد و درد سینه را کاهش می دهد، برای درمان کبد چرب نیز مفید است.اما مصرف بیش از اندازه سیاه دانه برای کلیه مضر است، پس مصرف به اندازه کافی آن توصیه می شود تا خواص این گیاه مفید را به خوبی دریافت کنید.


عسل سیاه دانه:

زنبور با نشتن بر روی گل های سیاه دانه و مکیدن شهد آنها عسل سیاه دانه تولید می کند.این عسل یکی از انواع عسل های دارویی است که خواص بسیار زیادی را در درون خود دارد.عسل سیاه دانه تا حدودی کمیاب اما بسیار مفید است.در میانه فصل بهار یعنی اردیبهشت ماه این عسل برداشت می شود.


خواص عسل سیاه دانه:

عسل سیاه دانه مقوی مغز و اعصاب است، از بین برنده ضعف و بی حالی بدن،مفید برای کبد و گوارش و از بین برنده یبوست است و همچنین برای رماتیسم بدلیل گرم بودن مفید است و رطوبت موجود در بدن را کاهش می دهد در واقع خاصیت عمده این عسل همان گرم بودن آن است ولی خیلی خواص دیگر را نیز در خود دارد.

عسل سیاه دانه مرغوب


معجون درمانی عسل و سیاه دانه:

از ترکیب عسل و سیاه دانه که هرکدام از آنها خواص خود را دارند یک معجون بسیار کامل به نام معجون دوسین بدست می آید.یک برابر سیاه دانه و پنج برابر عسل را با هم مخلوط کرده و میل نمایید این یک معجون فوق العاده مقوی است که مصرف آن به همه گروه های سنی پیشنهاد می شود.

عسل سیاه دانه مرغوب