آیا عسلی که شکرک می زند، تقلبی است؟ آیا عسل گیاهی استان لرستان را امتحان
نموده اید؟ امروزه یکی از مهم ترین صادرات عمده بهترین عسل گیاهی در کشور
توسط استان لرستان صورت گرفته است.
عسل ماده ی بسیار غنی و مقوی، تشکیل شده از انواع ترکیبات مفید و پرخاصیت مانند مواد معدنی، انواع ویتامین ها و قندهای مونوساکاریدی بوده و به سبب دارا بودن درصد معینی آب، به یکی از سخت فاسدترین مواد غذایی نیز مشهور می باشد.
با توجه به اینکه عسل یک ماده دیر فاسد بوده، امروزه صادرات و انتقال آن امری آسان تلقی گردیده و صادرات عسل، یکی از تجارت های پرسود و مهم جوامع گوناگون در دنیا نام گرفته است.
در حال حاضر در کشور ایران، وجود داشته اند استان هایی چون اردبیل، همدان، کردستان که در تولید عسل نقش مهمی را دارا بوده، اما به جرئت می توان ادعا نمود که استان لرستان توانسته مرغوب ترین عسل تولیدی در کشور را با تولید چیزی بالغ بر 1500 تن عسل در سال، دارا باشد.
وجود انواع عسل های  مخصوص لرستان در بازارهای فروش، توانسته از عمده نگرانی های مصرف کنندگان عسل بکاهد و به نوعی ضامن سلامت آنها باشد.
اما حتما برای شما هم پیش آمده تا هنگامی که برای تهیه عسل اقدام نموده اید، با برخی از موارد پیرامون اصل یا تقلبی بودن عسل مواجه شده اید که یکی از موارد مهم، شکرک زدن عسل بوده است. آیا شکرک زدن عسل، از نشانه های تقلبی بودن آن است؟ چگونه می توان شکرک موجود در عسل را برطرف نمود؟

شکرک زدن عسل
عسل دارای انواع قندهای ساده ای چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز می باشد که این قندها بیش از نیمی از ترکیبات عسل را شامل شده اند و می توان گفت که شکرک زدن عسل هم به سبب خاصیت تبلور این مواد قندی بوده است.
پس شکرک زدن عسل، بر خلاف عقیده بسیاری از افراد، یکی از نشانه های عسل اصل و مرغوب است که با قرار دادن ظرف عسل در آب جوش، می توان این شکرک موجود را از بین برد.
برای آگاهی بیشتر پیرامون صادرات انواع عسل تولیدی در استان لرستان، می توانید با کارشناسان در مراکز صادراتی عسل اصل لرستان، در ارتباط مستقیم باشید.