خواص مصرف عسل چه بوده است؟ کدام تولیدکنندگان را در تولید مطمئن عسل خالص
در کشور می شناسید؟ آیا می توان لرستان را از برترین تولیدکنندگان عسل خالص
در ایران نامید؟
عسل دارای ترکیبات منحصربفردی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منگنز و پتاسیم و انواع ویتامین ها مانند K، B1، B2، B3، B5، B6، C، تیامین، ریبوفلاوین و کربوهیدرات ها بوده که بیش از 80 درصد از ترکیبات آن را قندهای ساده ای چون گلوکز، ساکارز و فروکتوز تشکیل داده اند.
عسل از زمان های گذشته تا به امروزه یکی از مشهورترین مواد دارویی و تغذیه ای بوده که انسان ها از آن سود جسته اند و بدون شک تاکنون هیچ ماده ی کهربایی به اندازه عسل نتوانسته خواص شگفت انگیزی را دارا باشد. اما خواص مصرف عسل کدام است؟

خواص فوق العاده عسل خالص و طبیعی
بسیاری از مشاورین تغذیه و گوارش مصرف عسل را برای تمامی افراد در سنین گوناگون توصیه نموده اند که می تواند خواص درمانی فوق العاده ای را در صورت مصرف اصل ترین نوع آن داشته باشد.

  • عسل خونساز بوده و به شدت به بیماران دارای کم خونی توصیه گردیده است.
  • عسل می تواند جایگزین مواد قندی مضر در برنامه روزانه افراد دارای اضافه وزن قرار بگیرد و منجر به تسریع در کاهش وزن و چربی سوزی گردد.
  • کبد در حین خواب نیز به پاکسازی بدن، سنتز آنزیم ها و سوخت وساز بدن مشغول است. خوردن یک قاشق عسل قبل از خواب باعث سلامت کبد و داشتن خوابی راحت می شود.
  • مصرف عسل به سبب انرژی بخش بودن و داشتن کالری مناسب، به ورزشکاران نیز توصیه شده است.
  • عسل تقویت کننده دستگاه گوارش، تقویت کننده حافظه و مغز بوده است.

لازم به ذکر است که با توجه به خواص خوب عسل، باید بدانید که مصرف آن در صورتی که کاملا طبیعی باشد توصیه گردیده و امروزه شاهد وجود برخی انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازار بوده ایم که این امر نیاز به دقت بالاتری برای شناخت مراکز تولید و فروش داشته است.

تولیدکنندگان عسل در لرستان
در حال حاضر استان لرستان، به دنبال دارا بودن طبیعی غنی از انواع پوشش گیاهی، توانسته با تولید بیش از 1000 تن عسل در سال و دارا بودن زنبوردارانی مستعد، رتبه هفتم را در تولید عسل و رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولید شده در کشور دارا باشد.
تولیدکنندگان عسل در این استان، با توجه به اهمیت مصرف عسل در حفظ سلامت افراد، انواع عسل گیاهی را به صورت کاملا طبیعی و خالص تولید نموده و آن را با قیمت مناسبی نیز عرضه داشته اند.