یکی از مشهورترین و پرخاصیت ترین گونه های عسل طبیعی تولید شده در کشور، عسل گون بوده که امروزه توسط مراکز صادراتی معتبر، مرغوبترین نوع آن شرایط صادرات مناسبی داشته است.
امروزه حتما در فروشگاه های مواد غذایی، انواع عسل های بسته بندی شده را دیده اید که در وزن های گوناگون و با قیمت های متفاوت، به فروش رسیده اند و شاید بسیاری از این عسل های عرضه شده، از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و درصد زیادی مواد افزودنی چون آب و شکر را به همراه داشته اند.
اما خب بدون شک تمامی فروشندگان این فروشگاه های مواد غذایی، همواره به دنبال خریداری مرغوبترین عسل طبیعی در بسته بندی هایی با کیفیت بالا بوده اند تا توانسته باشند جلب رضایتمندی مشتریان خود، سود بیشتری را در فروش محصولات خود داشته باشند.
بنظر می رسد که این فروشندگان می توانند با ارتباط داشتن با مراکز صادراتی معتبر که از جمله تولیدکنندگان معتبر در کشور نام داشته اند، بهترین و ناب ترین عسل ایرانی را خریداری کرده و به دست مشتریان خود برسانند.
خوشبختانه در کشور ما، تولیدکنندگانی معتبر در استان هایی چون لرستان، اردبیل، همدان و خوزستان، توانسته اند انواع گونه های عسل طبیعی را تولید و روانه بازارهای کشور نمایند. وجود تولیدکنندگانی معتبر در کشور توانسته با تولید عسلی اصل و کاملا خالص، ارتقای سطح سلامت افراد جامعه را به دنبال داشته باشد.
یکی از گونه های مختلف عسل طبیعی که امروزه در اکثر مراکز تولیدی کشور تولید گردیده، عسل گون بوده که خواص منحصربفرد درمانی داشته و امروزه مرغوبترین نوع آن، شرایط صادراتی مناسبی را توسط تولیدکنندگان معتبر در کشور داشته است.
حال آیا می دانید که عسل گون خالص، می تواند چه خواص دارویی و درمانی را دارا باشد؟

عسل گون و خواص آن

گیاه گون که گیاهی از تیره نخود و دارای گل های ارغوانی و یا سفید بوده، در بیشتر مناطق معتدل کشور روییده و عسل تولید شده از شهد گل های این گیاه، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • درمان پوکی استخوان.
  • درمان دردهای مفصلی.
  • خاصیت خونسازی بسیار بالا و مفید برای بیماران کم خونی.
  • تقویت کننده اعصاب.

برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل مرغوب گون تولیدی در مراکز معتبر کشور، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.