آیا می دانید که انواع عسل های درمانی تولید شده، چه خواص درمانی و دارویی را داشته اند؟ چگونه می توان از لیست قیمت بهترین نوع این عسل ها آگاهی پیدا نمود؟
عسل طبیعی که در زمان گذشته با نام انگبین در میان انسان ها شهرت داشته، امروزه به یکی از پرفروش ترین مواد غذایی تبدیل گردیده که به هیچ عنوان نمی توان از نقش فزاینده ی آن در سلامت جسم و روح و روان انسان ها چشم پوشی نمود.
عسل طبیعی که از شهد شیرین و معطر گل های انواع گیاهان دارویی طی فرآیندی پیچیده تولید و برداشت گردیده، سرشار از ترکیباتی منحصربفرد بوده که تمامی آنها از جمله نیازهای اساسی بدن انسان ها بوده است:

  1. انواع مواد قندی مونوساکاریدی شامل گلوکز، فروکتوز و ساکارز به میزان بیش از 80 درصد.
  2. انواع مواد معدنی و آلی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و غیره.
  3. مواد ویتامینی مانند ویتامین های گروه B و ویتامین هایی چون A ،C، تیامین و اسید اسکوربیک.
  4. انواع کربوهیدارت ها و کمی پروتئین و چیزی در حدود 17 تا 20 درصد آب.

باید گفت که اولا با توجه به ترکیبات بی نظیری عسل طبیعی، این ماده غذایی می تواند در درمان بسیاری از امراض و بیماری ها مانند بیماری های قلبی، گوارشی و کلیوی، کم خونی، سردردهای شدید، سرماخوردگی، کم اشتهایی، کم خوابی و تشنج بسیار زیاد موثر باشد.
ثانیا ذکر این نکته ضروری بوده که عسل طبیعی به سبب دارا بودن درصد معینی آب در ترکیباتش، به یکی از دیرفاسد ترین و یا به عبارتی سخت فاسدترین مواد غذایی شناخته شده تبدیل گردیده که امروزه امر حمل و نقل و صادرات آن را امری میسر و تجارتش را تجارتی پرسود جلوه داده است.
گفتنی است که میزان وجود آب در ترکیبات عسل طبیعی و درمانی، بسته به شرایط اقلیمی و محیطی، متغییر بوده و قطعا دیده اید که عسل های تولید شده در استان های شمالی کشور به سبب میزان بالای رطوبت در آنجا، از درصد آب و رقیق بودن بیشتری برخوردار هستند.
حال آیا می دانید که با توجه به مستعد بودن مناطق کشور از لحاظ وجود انواع پوشش گیاهی مفید، کدام یک از انواع گونه های عسل درمانی و طبیعی در کشور تولید شده و چه خواصی را دارا بوده اند؟

عسل درمانی

معرفی انواع عسل درمانی

همواره برداشت عسل در کشور ما، در دو نوبت پاییزه و بهاره صورت می گیرد و با توجه به اینکه در فصل پاییز از تنوع کمی در پوشش گیاهی در اکثر مناطق مواجه هستیم، عسل تولید شده از شهد گل های گیاه غالبی در آن منطقه تولید می گردد که تحت نام عسل تک گل یا عسل درمانی شهرت داشته است.
شایان ذکر است که در فصل بهار نیز با توجه به تنوع پوشش گیاهی، شاهد تولید عسلی با ترکیبی از چندین شهد گل بوده ایم که به آن عسل چهل گیاه یا چندگیاه می گویند.
از انواع عسل های تک گل و درمانی می توان به عسل آویشن، عسل گون، عسل زرشک، عسل جعفری، عسل شوید، عسل بابونه، عسل سدر و دیگر انواع عسل های تولید شده در مناطق گوناگون کشور اشاره داشت.
جالب است بدانید که در این میان، عسل گون یکی از گونه های عسل دارویی برای درمان کم خونی و عسل آویشن یکی از مفیدترین عسل های دارویی برای افراد دیابتی بوده است.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل های درمانی و چگونگی خرید آن از مراکز فروش معتبر، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط داشته باشید.