عسل کنار یکی از فرآورده های تولید شده از شهد گل های درختچه ی سدر بوده که امروزه جنوب کشور، از مراکز مهم صادراتی انواع این عسل می باشد.
همه شما می دانید که مصرف عسل طبیعی و اصل، می تواند خواص منحصربفردی را برای سلامت شما به همراه داشته باشد و امروزه تهیه این نوع عسل، نیاز به شناخت تولیدکنندگان و مراکز معتبر فروش داشته است.
حال آیا می دانید که امروزه استان های جنوبی کشور مانند فارس، بوشهر و خوزستان توانسته اند با توجه به وجود درختچه ای با نام سدر، انواع عسل کنار را تولید و صادراتی به بازارهای کشور داشته باشند؟

عسل کنار چیست؟

باید گفت که کنار، میوه دوکی شکل درختچه سدر می باشد که در جنوب کشور از این درخت و میوه آن، بهره لازم را برده و زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در این استان ها، از شهد گل های این درختچه، عسل مرغوب کنار را تولید نموده و روانه بازارهای فروش در سراسر کشور کرده اند.
عسل کنار یا عسل سدر، مملو از ترکیباتی چون انواع ویتامین هایی چون گروه B و C، انواع مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن و منزیم بوده و در اوایل شهریور ماه تا آبان ماه زمان برداشت پاییزه آن می باشد و دارای رنگ عقیقی بوده است.
عسل کنار می تواند خواص درمانی فوق العاده ای چون تقویت کنندگی قوای جنسی، ضدکم خونی، درمان ناراحتی های روده را دارا باشد و یکی از انواع عسل های مناسب برای گرم مزاجان بوده است.
اما شاید نکته ای مهم پیرامون انواع عسل های کنار وجود داشته و آن کف کردن این نوع عسل ها بوده است، که البته برخی از افراد از عسل کف کرده سدر استفاده می نمایند و برخی دیگر این عامل را از نشانه های نامرغوب بودن عسل کنار می دانند. کدام عقیده صحیح است؟

عسل کنار

کف کردن عسل کنار

باید گفت که در هنگام برداشت عسل کنار، این عسل دارای مقداری کف می باشد که پس از مدت معینی کف آن از بین می رود. شایان ذکر است که این عامل به سبب ویژگی طبیعی خود گیاه کنار می باشد و نمی تواند عاملی در تقلبی بودن و نامرغوب بودن عسل کنار باشد.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون صادرات انوع عسل کنار از استان های جنوبی کشور، می توانید با کارشناسان و مشاورین ارتباط از طریق ایمیل یا تلفنی را دارا باشید.