آیا می دانید که روش های تولید ژله رویال به چه صورت هایی بوده است؟ آیا می دانید که فواید آن چه بوده است؟ قیمت ژله رویال در بازارهای فروش چگونه می باشد؟
ژله رویال بعد از عسل، یکی دیگر از بهترین و مفیدترین فرآورده های تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده است که نقش تغذیه ای بسیار فراوانی را هم برای کندوها و زنبورهای عسل به خصوص زنبورهای ملکه و هم برای انسان ها داشته است که امروزه روش های مصرفی گوناگونی را دارا بوده است.
حال سوالی که در اینجا مطرح شده، چگونی تولید ژله رویال بوده که می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

ژله رویال

روش های تولید و جمع آوری ژله رویال

روش طبیعی: در این روش که ژله رویال توسط زنبورهای کارگر در نخستین روزهای بلوغ خود تولید گردیده، توسط زنبورداران و با استفاده از قاشقک ها و یا دیگر ابزار جمع آوری می گردند.
روش مصنوعی: در این روش می توانند با ایجاد زنبورهای ملکه فراوانی، اقدام به جمع آوری ژله رویال نمایند که از طریق سرنگ ها و یا دیگر لوازم این کار صورت خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که ژله رویال، نوعی ماده ای ژلاتینی و سفید رنگ مایل به زرد بوده که امروزه علاوه بر نقش مهم آن در تغذیه زنبورهای ملکه تا آخر حیاتشان، توانسته در اشکال گوناگونی، مورد استفاده قرار بگیرد و در حال حاضر ژله رویال مخلوط با عسل در بازارهای فروش وجود داشته است.
ژله رویال دارای ترکیبات ارزشمندی چون، آب، انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده و اگر بخواهیم دو مورد از ترکیبات مهم این ماده ارزشمند را نام ببریم می توان به استیل کولین و کلاژن اشاره نماییم.
گفتنی است که استیل کولین توانسته برای افرادی که ناراحتی های اعصاب دارند بسیار زیاد موثر باشد و کلاژن هم که در ساخت تمامی کرم ها و لوسیون های پوست و صورت بهره برده شده و می تواند، جوانسازی و شادابی پوست را به همراه داشته باشد.
برای تهیه انواع ژله رویال خالص، باید مراکز پخش و تولیدکنندگان معتبر آن را در سطح کشور بشناسید که در این امر می توانید با مشاورین مشورت هایی را صورت دهید تا با آگاهی از قیمت مناسب انواع این محصول، اقدام به خریدی آگاهانه نمایید.