آیا از فواید و خواص مصرف عسل کنار ارگانیک چیزی شنیده اید؟ عسل ارگانیک چه مشخصاتی داشته است؟ کدام مراکز صادراتی از انواع عسل کنار ممتاز و درجه یک در کشور را می شناسید؟
حتما می دانید که امروزه در اکثر استان های کشور، با توجه به وجود گونه های خاصی از انواع گیاهان دارویی مفید، همواره شاهد تولید بهترین ماده ی غذایی با نام عسل طبیعی بوده ایم که گفتنی است خواص یک گیاه دارویی با تولید عسل از شهد آن، دو چندان بر درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.
حال آیا می دانید که در استان های جنوبی کشور، یکی از مشهورترین انواع گونه های عسل طبیعی، یعنی عسل کنار طبیعی تولید گردیده که می تواند خواص درمانی منحصربفردی را دارا باشد؟ آیا می دانید که بهترین عسل تولید شده، عسل ارگانیک بوده که می تواند سازگاری بیشتری با بدن انسان ها داشته باشد؟

عسل ارگانیک

معرفی عسل کنار طبیعی

گفتنی است که در استان های جنوبی کشور، درختی با نام سدر روییده که دارای میوه های به نام کنار می باشد که میوه ای دوکی شکل و سرشار از انواع مواد معدنی و به خصوص ویتامین C بوده که می تواند خواص منحصربفرد درمانی را با خود به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • مصرف عسل کنار فعال کننده حافظه بوده و به شدت مصرف آن برای تقویت مغز و حتی رشد کودکان مناسب است.
  • عسل کنار از بین برنده ی کرم روده و معده می باشد.
  • تقویت کننده دستگاه گوارش و مفید برای درمان زخم معده می باشد.
  • یکی از مفیدترین گونه های عسل طبیعی برای تقویت قوای جنسی در افراد می باشد.

در حال حاضر تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل طبیعی و ارگانیک در کشور ما، معدود بوده اما خب می توان در این میان به استان هایی چون لرستان، کردستان، همدان، خوزستان و اردبیل اشاره نمود.
گفتنی است که برخی از تولیدکنندگان عسل، با استفاده از خوراندن انواع مواد شیمیایی به زنبورها جهت زودتر فرارسیدن زمان برداشت عسل و یا استفاده نکردن از موم خود کندوهای عسل، از درصد ارگانیک بودن عسل تولید شده کاسته اند. عسل ارگانیک عسلی بوده که بیشترین سازگاری با بدن انسان ها را داشته و می تواند به راحتی هضم و دفع گردد.
امروزه شرایط ویژه ای برای صادرات انواع عسل کنار طبیعی و کاملا ارگانیک از استان های جنوبی کشور، به وجود آمده که تمامی مشتریان و مصرف کنندگان در بازارهای سراسر کشور، می توانند با ارتباط داشتن با کارشناسان معتبر در این زمینه، در جریان این شرایط ویژه قرار بگیرند.