آیا می دانید عسل موم دار چه ویژگی هایی را دارا بوده است؟ جایگاه صادرات
انواع عسل از استان لرستان به دیگر استان های کشور چگونه می باشد؟
امروزه در برخی از فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور، حتما شاهد انواع عسل های طبیعی و موم دار بوده اید و شاید نمی دانید که کدام یک از آنها عسلی اصل بوده و کدام یک عسلی تقلبی می باشد.
باید گفت عسل های موم دار امروزه خواص مفیدی نیز داشته اند و باید در تهیه عسل ترین نوع آنها نهایت دقت صورت گیرد، زیرا در صورت تقلبی بودن عسل های موم دار، می توان شاهد برخی از عوارض جدی در بدن بود، چرا که موم های عسل دارای مولکول هایی بوده اند که به راحتی توسط بدن قابل تجزیه نیستند.
اما به طور کلی می توان گفت که مصرف این عسل ها می تواند دارای خواصی برای ناراحتی های تنفسی، ورم معده و ورم لثه باشند.
جالب است بدانید که موم های عسل به سرعت توسط پوست جذب می شوند و به همین سبب از انواع عسل های موم دار برای ساخت لوازم آرایشی استفاده نموده اند.
بدون شک شناخت تولیدکنندگان معتبری در حوزه عسل طبیعی و اصل، می تواند خریدی بدون دغدغه پیرامون کیفیت و قیمت عسل را به دنبال داشته باشد، چرا که امروزه عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش عسل نیز افزایش یافته است.
در حال حاضر در کشور ایران، استان لرستان توانسته به تمامی آنچه برای تولید یک عسل اصل و تست شده لازم بوده، دست پیدا نماید و امروزه  با تولید بالغ بر 1500 تن عسل  توانسته جایگاه مناسبی را در صادرات انواع عسل اصل لرستان به بازارهای سراسر کشور داشته باشد.