عسل مرکبات شمال کشور، از جمله مرغوبترین عسل تولیدی در کشور بوده که امروزه درجه یک ترین نوع آن توسط مراکز تولیدی معتبر، از صادرات خوبی به بازار برخوردار بوده است.
خب طبیعی است که همه شما بدانید، استان های شمالی کشور مانند گیلان، گلستان و مازنداران، از مناطقی با پوشش گیاهی قابل توجهی نام داشته اند و امروزه در این استان ها هم، صنعت زنبورداری می تواند رونق خوبی را داشته باشد.
قطعا اگر در ماه های فصل بهار به این استان ها سفر کرده باشید، رایحه خوش انواع مرکبات را استشمام نموده اید. آیا می دانید که امروزه از شهد شکوفه های درختانی چون، نارنج، لیمو و پرتقال، عسلی موسم به عسل مرکبات برداشت گردیده که زنبورهای عسل، به شدت مجذوب این درختان و شهد آنها گردیده اند؟ آیا از خواص مصرف عسل مرکبات خالص شمال، آگاهی داشته اید؟

عسل مرکبات

عسل مرکبات شمال

همانطور که متوجه شدید، عسل مرکبات که با نام عسل بهار نارنج نیز شهرت داشته، گونه ای از عسل طبیعی تولید شده از انواع مرکباتی چون لیمو، پرتقال و نارنج در فصل بهار بوده که به سبب دارا بودن انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C، می تواند خواص درمانی مفیدی را دارا باشد.
گفتنی است که اگر عسل مرکبات از مراکز معتبر فروش عسل خریداری گردد، می تواند خواص درمانی ذیل را داشته باشد:

  • انرژی زا و تقویت حافظه و مغز.
  • تقویت کننده معده و بادشکن قوی.
  • کاهش دهنده ورم بدن.
  • درمان ناراحتی های کیسه صفرا.
  • درمان و پیشگیری از سرطان های معده.
  • کاهش کلسترول خون.
  • مفید برای درمان سکسکه.

حال با توجه به آنکه از خواص مفید درمانی عسل مرکبات آگاهی پیدا کردید، باید بدانید که امروزه انواع مرغوبترین عسل مرکبات شمال کشور، توسط مراکز معتبر صادراتی، از شرایط ویژه ای برای صادرات به بازارهای سراسر کشور برخوردار بوده و بازاریابی های مناسبی نیز صورت گرفته است.
گفتنی است که انواع عسل تولید شده در استان های شمالی کشور، به سبب رطوبت بالایی که در این مناطق وجود داشته، دارای درصد آب بیشتر بوده و رقیق تر می باشند و این عامل به هیچ وجه نشان از نامرغوب بودن عسل نبوده است.
برای آگاهی از شرایط ویژه و محدود صادرات انواع عسل مرکبات ناب شمال کشور، می توانید با نمایندگان در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.