امروزه یکی از مهم ترین صادرات موجود در کشور، صادرات عسل به واسطه نقش مهم
آن در حفظ سلامت انسان ها بوده، که استان لرستان توانسته در حوزه انواع
عسل بسته بندی شده، پیشتاز این امر باشد.
عسل دارای ترکیباتی مهم و بسیار ضروری برای بدن انسان از جمله انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و انواع ویتامین ها و مواد مغذی بوده که توانسته با قرار گرفتن در برنامه غذایی اکثر افراد در جامعه، ضامن سلامت آنها باشد.
اما اگر امروزه به فروشگاهی برای تهیه عسل رفته باشید، انواع عسل های بسته بندی شده را دیده اید و شاید برایتان جالب باشد که بدانید، کدام کارخانجات در بسته بندی انواع عسل معتبر بوده اند؟ یا اینکه شرایط بسته بندی عسل و ظروف مخصوص آن چه بوده است؟
باید گفت که امروزه انواع عسل در کارخانجاتی معتبر و عمدتا در استان هایی که تولید انبوه عسل داشته اند در شرایطی کاملا بهداشتی و با استفاده از مناسب ترین دستگاه ها صورت گرفته و این بسته بندی ها در ظروف شیشه ای و یا پلی اتیلنی انجام شده است.
با توجه به اینکه امروزه، استان لرستان در تولید انواع عسل گیاهی رتبه هفتم و در حوزه مرغوبیت عسل، رتبه اول را  دارا بوده، دارای کارخانجات معتبری بوده که توانسته اند با استفاده از شرایط ذکر شده، انواع عسل بسته بندی شده را در وزن های و قیمت های متفاوت و البته مناسب، به تمامی فروشگاه های سراسر کشور، صادرات مستقیمی را صورت داده باشند.