آیا می دانید که امروزه انواع عسل ناب ایرانی توسط کدام مراکز تولیدی و صادراتی معتبر، به دیگر بازارهای داخلی و حتی خارجی صورت گرفته است؟
به جرئت می توان ادعا کرد که امروزه کشور ایران به دنبال دارا بودن طبیعتی بکر و غنی از پوشش گیاهی مفید در اکثر مناطق، می تواند با سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته، مرغوب ترین عسل دنیا را تولید نموده باشد و خوشبختانه شاهد وجود تولیدکنندگانی معتبر در کشور بوده ایم.
در حال حاضر استان هایی چون لرستان، اردبیل، کردستان، همدان و خوزستان، از جمله تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل ایرانی و طبیعی در کشور بوده اند که توانسته اند در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، گامی مهم را برداشته باشند و همواره مصرف کنندگان جدی عسل به دنبال شناخت این تولیدکنندگان معتبر و مراکز پخش و صادرات آن بوده اند.
گفتنی است که در حال حاضر استان اردبیل با تولید انواع عسل طبیعی چیزی به میزان 6 هزار تن در سال، برترین تولید کننده عسل در کشور بوده و استان لرستان نیز توانسته در زمینه مرغوبیت عسل تولیدی، جایگاه نخست را در میان دیگر تولیدکنندگان عسل ایرانی در کشور، دارا باشد.
عسل طبیعی یکی از فرآورده های با ارزش غذایی فراوان زنبورعسل بوده که می تواند با مصرف روزانه به مقدار کافی، خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای را برای انسان ها دارا باشد و به شدت به بیماران گوارشی، کلیوی و قلبی مصرف آن توصیه شده است.
حال آیا می دانید که شرایط صادرات انواع عسل ایرانی به بازارهای داخلی و خارجی چه بوده و عسل ممتاز ایرانی به کدام کشورهای خارجی صادراتی گسترده داشته است؟

عسل ایرانی

صادرات عسل ایرانی

همانطور که متوجه شدید، عسل ایرانی توسط تولیدکنندگان معتبری در سراسر کشور، تولید شده و این تولیدکنندگان توانسته اند با مجهز بودن به آزمایشگاه های تخصصی تست مرغوبیت عسل طبیعی و بسته بندی آنها در بهترین و استانداردترین شرایط ممکن، انواع عسل شناسنامه دار را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی نمایند.
شایان ذکر است که در حال حاضر انواع عسل ناب ایرانی، به دیگر کشورهایی چون امارات، عراق، ترکیه و روسیه صورت گرفته و از تجارت خوبی برخوردار بوده است.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون شرایط صادرات انواع عسل ناب ایرانی، می توانید با کارشناسان مراکز معتبر صادراتی در کشور، ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.