آیا می دانید که امروزه در فروشگاه های معتبر اینترنتی و آنلاین، شما می توانید انواع لباس و کلاه مخصوص زنبورداری را با کیفیت و قیمتی مناسب خریداری کنید؟
شاید افراد تازه وارد به عرصه زنبورداری، همواره دغدغه ی فراهم آوردن مقدمات لازم برای پرداختن به این حرفه ی ارزشمند بوده اند و همواره خواهان این امر بوده اند تا با اقتصادی ترین شکل ممکن و با کمترین هزینه اولیه، فعالیت خود را در این صنعت، آغاز نمایند.
شاید شما هم می دانید که یکی از مقدماتی که باید برای هر حرفه ای فراهم گردد، لباس کار مخصوص برای آن حرفه بوده تا افراد را از آسیب های احتمالی که پیرامون آن حرفه وجود داشته، مصون نگه دارد.
آنچه که واضح و مبرهن بوده، در امان نبودن از نیش زنبورهای مهاجم بوده که امکان دارد به هر دلیلی عصبی شوند و با نیش زدن زنبورداران، ادامه کار و فعالیت را از آنان سلب نمایند. پس منطقی به نظر می رسد که هم زنبورداران تازه کار و هم زنبورداران باتجربه، لباس مخصوص زنبورداری را تهیه کرده و بپوشند. حال آیا می دانید که لباس زنبورداری چه ویژگی هایی داشته و با چه قیمتی در فروشگاه های اینترنتی عرضه شده است؟

لباس زنبورداری

ویژگی لباس کار زنبورداری

همانطور که متوجه شدید، توصیه شده تا زنبورداران تازه کار و باتجربه، از لباس زنبورداری جهت در امان ماندن از نیش زنبورهای مهاجم، استفاده کنند تا بتوانند امر ارزشمند زنبورداری در راستای تولید فرآورده هایی ناب مانند عسل طبیعی را به انجام برسانند.
گفتنی است که لباس زنبورداری، شامل یک عدد لباس پارچه ای سرهم و در دو نوع کلاه دار و بدون کلاه، همراه با دستکش چرم مخصوص و کلاه توری می باشد که برای محافظت از کلیه اندام بدن زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.
کلاه توری زنبورداری، کلاهی سبک بوده و در شرایط گوناگون آب و هوایی قابل استفاده می باشد و می تواند از سر و گردن زنبورداران حفاظت کامل را صورت دهد و به گونه ای نبوده که مانع از فعالیت زنبورداران گردد.
حتما شما هم دیده اید که عمدتا رنگ لباس های زنبورداران، سفید بوده و کمتر از رنگ های تیره و کدر استفاده نموده اند. شایان ذکر است که زنبورها از رنگ های تیره خوششان نمی آید و شاید این رنگ ها سبب عصبانیت آنان نیز گردد.
امروزه خوشبختانه حتی افراد تازه کار در استان ها و شهرستان هایی که هنوز هم صنعت زنبورداری در آنجا رونق پیدا نکرده، می توانند از طریق فروشگاه های معتبر اینترنتی، به صورت آنلاین سفارش خرید انواع لباس کار و کلاه توری مخصوص زنبورداری را ثبت نمایند و از خریدی آسان و ارزان، لذت ببرند.