چگونه می توان از خواص انواع عسل گیاهی تولید شده آگاهی پیدا نمود؟ آیا می دانید شرایط صادرات عسل ناب لرستان چگونه بوده است؟
کشور ایران یکی از غنی ترین مناطق دنیا در زمینه انواع گیاهان دارویی و پوشش گیاهی مستعد می باشد و همین امر سبب شده تا در استان هایی از کشور، تولیدکنندگانی معتبر از عسل گیاهی وجود داشته باشد.
وجود یک عسل گیاهی و طبیعی در هر جامعه ای توانسته سلامت آن جامعه را تضمین نماید، البته که باید شرط اصل و طبیعی بودن آن را جدی تلقی نمایید.
امروزه وجود عسل در بازارهای کشور از لحاظ کمیت، مشکلی را به خود ندیده، اما با توجه به اینکه سلامت انسان در گرو مصرف عسلی اصل بوده، همواره دغدغه خرید عسلی تقلبی وجود داشته و شاید همین امر سبب شده تا عده ای از افراد نیز از خرید عسل منصرف شوند.
در حال حاضر در کشور ما استان لرستان، رتبه ی اول را پیرامون تولید عسلی مرغوب داشته و بدون هیچ دغدغه ای ارتباط داشتن با مراکز صادراتی و فروش عسل اصل لرستان، خرید عسل با کیفیت و قیمتی مناسب امکان پذیر گردیده است.
امروزه در استان لرستان، انواع عسل گیاهی و دارویی مفید مانند عسل گون که خود در نوع عسل گون گز و گون کتیرا بوده، عسل کوهی، عسل آویشن و عسل چندگیاه وجود داشته و در قیمت ها و بسته بندی هایی با وزن های گوناگون آماده صادرات به بازارهای موجود در سراسر کشور گردیده است.