خواص انواع عسل درمانی تولید شده در مراکز معتبر تولیدی کشور، چه بوده است؟ آیا می دانید که در حال حاضر، عسل ممتاز ایرانی از شرایط صادرات روز خوبی برخوردار می باشد؟
عسل طبیعی ماده ای غذایی و دارویی شناخته شده در دنیا بوده که زنبورهای عسل آن را با جمع آوری شهد گل های گیاهان دارویی و ذخیره سازی آن در کندوهای عسل، تولید نموده اند که توانسته خواص درمانی بسیاری را برای انسان ها داشته است.
از جمله ترکیبات یک عسل طبیعی و کاملا خالص می توان به مواردی چون انواع مواد معدنی، انواع ویتامین ها، کربوهیدارت ها و انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون فروکتوز و گلوکز اشاره داشت که هر یک از آنها مورد نیاز برای بدن انسان ها بوده است.
گفتنی است که وجود کربوهیدرات ها در ترکیبات عسل طبیعی، می تواند در بدن انسان نقش هایی چون، تأمین انرژی، تأمین قند خون و دفع مواد زاید را به خوبی ایفا کند و به نظر می رسد که می تواند به عنوان یک میان وعده مقوی، برای ورزشکاران نیز، موثر باشد.
مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری از گونه های مختلف عسل طبیعی، می تواند خواص درمانی و تغذیه ای مفید را برای بدن انسان ها داشته باشد و مشاورین گوارش و تغذیه، همواره به افراد دارای مشکلات گوارشی و قلبی، مصرف آن را توصیه نموده اند.
گفتنی است که عسل ناب ایرانی، با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیمی موجود در اکثر مناطق، می تواند شناخته شده در دیگر بازارهای کشورهای همسایه نیز باشد و امروزه شاهد صادرات انواع عسل درمانی، به کشورهایی چون امارات، ترکیه و روسیه نیز بوده ایم.
حال آیا می دانید که در مراکز تولیدی معتبر کشور، کدام یک از انواع عسل های مشهور درمانی تولید شده و مصرف آنها چه خواصی را داشته است؟

عسل درمانی

تولید انواع عسل درمانی

شایان ذکر است که اگر چه تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل ارگانیک و خالص در کشور ما، به تعداد معدودی مشهور و شناخته شده بوده، و می توان به تولیدکنندگانی چون لرستان، همدان، خوزستان، کردستان و اردبیل اشاره داشت که در راستای ارتقای سلامت انسان ها، گامی مهم برداشته اند.
در میان انواع گونه های عسل درمانی و یا تک گل در مناطق گوناگونی از کشور، می توان به انواع ذیل اشاره داشت:
عسل گون: یکی از مشهورترین گونه های عسل طبیعی و تولید شده در اکثر مناطق معتدل کشور بوده است که علاوه بر خواص عمومی عسل طبیعی، می تواند مفید برای درمان کم خونی باشد.
عسل سدر: یکی از گونه های عسل طبیعی تولید شده در مناطق جنوبی کشور بوده که مهم ترین خاصیت درمانی آن، تحرک قوای جنسی و تقویت آن بوده است.
عسل زرشک: این نوع عسل طبیعی از جمله مرغوبترین گونه های عسل تولید شده در استان خراسان جنوبی بوده که با توجه به شرایط اقلیمی این استان، از غلظت خوبی برخودار می باشد و مصرف آن می تواند در درمان فشار خون و چربی خون، موثر باشد.
از دیگر گونه های عسل دارویی و تک گل تولید شده در اکثر مناطق کشور، می توان به عسل عناب، عسل جعفری، عسل آویشن، عسل سیاه دانه، عسل اسطوخودوس و دیگر گونه های این ماده ارزشمند را نام برد که با توجه به دارا بودن استعداد خوب اکثر مناطق از لحاظ پوشش گیاهی گیاهان داویی مفید، می توان شاهد صادراتی انبوه از این گونه ها بود.
برای آگاهی از شرایط صادرات روز انواع عسل درمانی ناب ایرانی؛ می توانید با کارشناسان معتبر مراکز صادراتی در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.