مصرف عسل چندگیاه کاملا خالص و طبیعی، چه خواص دارویی و تغذیه ای را برای مصرف کنندگان، داشته است؟ چگونه می توان از آخرین تغییرات قیمت انواع عسل طبیعی در بازار، آگاهی پیدا نمود؟
قطعا می دانید که امروزه زنبورداران با توجه به وجود گونه های مختلفی از یگ گیاه در منطقه ای خاص، اقدام به بردن کلنی های زنبورعسل خود به آن مناطق نموده تا بتوانند انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی را تولید کنند.
گفتنی است که عمدتا مرحله برداشت عسل در کشور ما، در دو نوبت پاییزه و بهاره صورت گرفته و خب طبیعی است که در فصل بهار با وجود تنوعی زیاد در پوشش گیاهی انواع گیاهان پرشهد، می توان شاهد تولید مرغوبترین عسل طبیعی نیز بود.
برخی از تولیدکنندگان عسل در کشور، در همین فصل بهار، از شهد دو یا چند گیاه دارویی، توانسته اند انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی با نام عسل چندگیاه یا چهل گیاه تولید نموده باشند. عسل چندگیاه، می تواند خواص دارویی و تغذیه ای انواع گونه های عسل طبیعی را به صورت یکجا داشته باشد.
به طور کلی می توان گفت که در اکثر مناطق کشور، انواع گونه هایی از عسل چندگیاه، می تواند خواص درمانی انواع عسل های دارویی ذیل را دارا باشند:
عسل گون، عسل آویشن، عسل زرشک، عسل عناب، عسل سیاه دانه، عسل سدر و غیره.
خب طبیعی است که یک عسل چندگیاه در مناطق گوناگونی از مراکز تولیدی کشور، دارای ترکیبات، خواص و حتی رنگ های متفاوتی باشد.
حال آیا می دانید که به طور کلی، برای مصرف عسل چندگیاه خالص، چه خواصی را برشمرده اند و قیمت آن در بازار، چه تغییراتی داشته است؟

عسل چندگیاه

خاصیت مصرف عسل چندگیاه

همانطور که متوجه شدید، عسل چندگیاه گونه ای از عسل طبیعی بوده که از شهد دو یا چند گیاه دارویی تولید شده و می توان گفت که مصرف خالص ترین نوع آن، می تواند خواص عمومی ذیل را دارا باشد:

  • عسل چندگیاه دارای بیشمار آنزیم های مفیدی چون آمیلاز بوده که می تواند به هضم آسان غذا کمک شایانی نماید.
  • ضدعفونی کننده دستگاه گوارش و درمان کننده سنگ کلیه بوده است.
  • تب بر و مفید در درمان اسهال و یبوست می باشد.
  • ضدعفونی کننده بدن انسان بوده و می تواند تقویت کننده عمومی بدن باشد.

برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل چندگیاه خالص و طبیعی در مراکز تولیدی معتبر کشور، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.