عسل گشنیز طبیعی، چه خواص دارویی و درمانی را دارا می باشد؟ آیا از قیمت ارزان صادرات انواع عسل طبیعی به خصوص عسل گشنیز، آگاهی دارید؟
ترکیبات ناب و خاص موجود در عسل طبیعی، به قدری اهمیت داشته که همواره وجود انواع عسل های گیاهی و طبیعی در سبد خرید خانواده های ایرانی، از ملزومات آنها بوده است، چرا که آنان از خواص بی نظیر مصرف این ماده ی غذایی و دارویی، موارد بسیاری را شنیده اند.
در دنیای امروزی، تجارت عسل طبیعی و پرورش زنبورهای عسل، تجارتی ارزشمند در راستای سلامت افراد جامعه و در نهایت تجارتی کاملا اقتصادی و پرسود بوده است که همواره در بیشتر استان های کشور ایران، علاقه مندان بسیاری را به خود جلب نموده است.
گفتنی است که یکی از ترکیبات مهم موجود در عسل بعد از مواد قندی ساده ی مونوساکارید، وجود درصد معینی آب در آن بوده که این ماده را به یکی از دیرفاسدترین مواد غذایی تولید شده تبدیل نموده است و به همین سبب حمل و نقل و صادرات آن را، امری کاملا میسر در هر شرایط اقلیمی و محیطی قرار داده است.
خوشبختانه امروزه در کشور ما، استان هایی چون لرستان، کردستان، فارس، اردبیل و خوزستان، از جمله تولیدکنندگان انواع عسل شناسنامه دار ایرانی بوده اند که امروزه شاهد گسترش صادرات این محصول به بازارهای خارجی و مخصوصا کشورهای عربی مانند مارات، و کشور اروپایی ترکیه، بوده ایم.
در حال حاضر فرصت ویژه ای برای شناخت خواص درمانی عسل گشنیز و صادرات با قیمت ارزان انواع عسل بسته بندی شده توسط مراکز صادراتی معتبر کشور به وجود آمده است. آیا با خواص عسل گشنیز، آشنایی داشته اید؟

صادرات عسل گشنیز

عسل گشنیز خالص و خواص آن

در ابتدای امر لازم است بدانید که گیاه گشنیز، از دسته سبزی ها و با نام علمی Coriandrum sativum و بومی مناطق جنوب غربی آسیا و آفریقا می باشد که در کشور ما بیشتر در استان هایی مانند همدان و شهرستان هایی مانند نهاوند و شهرستان اقلید در استان فارس و دیگر مناطق، برداشت گردیده است.
با توجه به خواص درمانی بسیار زیادی که از گیاه گشنیز بدست آمده و قسمت های مهم مورد استفاده این گیاه ساقه، برگ و میوه های آن بوده است، امروزه از این گیاه مفید دارویی، عسل گشنیز طیبعی تولید گردیده است که می تواند خواص درمانی فوق العاده ای را دارا باشد:

  • عسل گشنیز مفید برای درمان دردهای عضلانی بوده است.
  • مصرف عسل گشنیز می تواند ضدتشنج و ضدصرع باشد.
  • مفید برای درمان حساسیت یا آلرژی می باشد.
  • تقویت کنندگی دستگاه گوارش و هضم آسان غذا، از خواص دیگر مصرف عسل گشنیز بوده است.

برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل های گیاهی و طبیعی به خصوص عسل گشنیز، در بسته بندی هایی کاملا بهداشتی و در ظروف شیشه ای و پلاستیکی با وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی، می توانید با مشاورین مربوطه، در تماس باشید.