آیا می دانید که کدام شرکت ها در زمینه صادرات انواع عسل طبیعی، معتبر بوده اند؟ آیا از صادرات انواع عسل ایرانی به کشورهایی چون ترکیه آگاهی دارید؟
شاید به جرئت بتوان این امر را ادعا نمود که امروزه در کشور ایران، یکی از تجارت های ناب و بسیار ارزشمند، تجارت انواع عسل طبیعی ایرانی بوده، چرا که بیشتر مناطق کشور ما، سرشار از وجود انواع گیاهان دارویی پرشهد و شرایط بسیار مناسب آب و هوایی و اقلیمی بوده است.
اگر بخواهیم از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل را در استان هایی از کشور ایران نام ببریم، می توانیم به استان هایی چون لرستان، کردستان، همدان، اردبیل، اصفهان و مازندران اشاره کنیم که هر یک از آنها در گوشه ای از جغرافیای کشور عزیزمان ایران، توانسته اند فعالیتی در راستای ارتقای سطح سلامت انسان ها صورت دهند.

صادرات انواع عسل

انواع عسل طبیعی ایرانی

همانطور که متوجه شدید، کشور ایران غنی از وجود انواع پوشش گیاهی خاص در مناطق مختلف مراتع و کوهستان های بکر خود بوده و امروزه توانسته نام عسل ایرانی را در بازارهای جهانی، مشهور گرداند.
در شمال کشور، استان مازنداران و حتی گرگان، توانسته اند تولیدکنندگانی معتبر را از انواع عسل هایی چون عسل مرکبات یا همان بهار نارنج داشته باشند.
در غرب و شمال غرب کشور، استان هایی چون همدان و اردبیل توانسته اند انواع عسل های نابی چون عسل آویشن، عسل گون و عسل چندگیاه را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
در جنوب کشور هم استان هایی چون فارس، بوشهر و خوزستان، از جمله تولیدکنندگان انواع عسل شناسنامه دار و اصل بوده که مشهورترین گونه ی عسل طبیعی تولید شده در این استان ها را می توان عسل کنار طبیعی و عسل دن در کارزون استان فارس نام برد.
شایان ذکر است که مصرف روزانه عسل طبیعی و کاملا اصل، می تواند خواص درمانی فوق العاده ای را برای تمامی افراد دارا باشد و شاید مصرف عسل طبیعی توانسته در شایع ترین بیماری های موجود در جوامع امروزی که ناراحتی های گوارشی و بیماری کم خونی بوده است، بیشترین تأثیرگذاری را دارا می باشد.

شرکت های صادراتی عسل

شایان ذکر است که امروزه شرکت های صادراتی معتبری در جای جای نقاط کشور ایران، آماده صادرات انواع عسل های ناب و مرغوب ایرانی، به دیگر بازارهای خارج از کشور به خصوص کشور ترکیه بوده اند و توانسته اند این میزان صادرات را افزایش داده باشند.
برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل های بسته بندی شده در ظروف گوناگونی چون شیشه ای و پلی اتیلنی با قیمت های گوناگون، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.