عسل خالص و طبیعی چگونه قابل تشخیص بوده و از کدام مراکز فروش می توان تهیه
نمود؟ آیا با شرکت های توزیع بهترین عسل کشور در لرستان، آشنایی دارید؟
شاید تاکنون از افراد و سایت های گوناگونی شنیده و یا دیده اید که مواردی چون رنگ عسل، کش آمدن آن و یا روش هایی دیگر را برای تشخیص عسلی اصل از تقلبی بیان نموده اند. اما آیا این موارد مورد اطمینان بوده اند؟
در حقیقت باید این نکته مهم را یادآور گردید گه همواره تشخیص عسلی اصل و خالص، جز در آزمایشگاه های مواد غذایی و توسط افرادی متخصص امکان پذیر نبوده و شاید بتوان گفت هر کدام از روش های ذکر گردیده، یک روش تجربی بوده است.
یکی از موارد شایعی که پیرامون تهیه عسل وجود داشته، شکرک زدن آن بوده که متأسفانه برخی افراد به اشتباه آن را از دلایل تقلبی بودن عسل می دانند. اما باید گفت که اصلا اصلی که شکرک نمی زند تقلبی می باشد و شکرک زدن اصل یک نشانه مهم در اصل و خالص بودن مواد قندی و ترکیبات دیگر موجود در آن بوده است.
شما هم اگر از مصرف کنندگان عسل بوده اید، همواره باید بدانید که مصرف عسل خالص و کاملا طبیعی می تواند خواص منحصربفردی را داشته باشد و افرادی مانند بیماران دیابتی باید در تهیه و انتخاب عسلی طبیعی، کاملا جدی باشند.
امروزه با توجه به اینکه استان لرستان رتبه اول را در صنعت تولید عسلی مرغوب داشته، همواره شرکت هایی معتبر اقدام به بسته بندی و توزیع این محصول ارزشمند و شفابخش گیاهی نموده اند و صادراتی را به بازاهای فروش داشته اند.
عسل در برنامه روزانه تمامی افراد با طبع های گوناگون می تواند قرار بگیرد و خواصی چون ضدچاقی و افزایش دهنده قوای جنسی و افزایش شیردهی مادران را در پی داشته است.