آیا می دانید ساده ترین راه برای تشخیص انواع عسل اصل چه بوده است؟ عسل اصل
لرستان چه عامل مهمی را در درصد صادراتش به بازارهای کشور دارا بوده است؟
عسل از آن دسته ماده های غذایی بسیار ارزشمند و خوش مزه شناخته شده توسط بشر در سرتاسر دنیا بوده که به هیچ عنوان نمی توان از نقش عمده آن در حفظ سلامت انسان ها در ادوار گذشته تا به امروزه چشم پوشی نمود.
اما آنچه که امروزه واضح و مبرهن بوده، وجود انواع گوناگون عسل در بازارهای فروش بوده که متأسفانه در این بین شاهد عسل های مصنوعی و تقلبی بوده اید که با قیمت بسیار پایین تر عرضه شده و چه بسا افرادی نسبت به تهیه آن نیز اقدام نموده اند.
آیا از عوارض احتمالی مصرف انواع عسل های تقلبی آگاهی داشته اید؟ آیا می دانید چگونه می توان عسلی اصل را از عسل های تقلبی بشناسید؟

ساده ترین راه برای تشخیص عسل اصل از تقلبی
عمدتا مصرف کنندگان عسل با این مسئله مهم مواجه شده اند که کدام عسل موجود در بازار اصل بوده و آیا قیمتی که برای خرید عسل پرداخت نموده اند، به صرفه بوده و ارزشش را داشته است؟
باید بدانید که برای مصرف کنندگان عادی عسل، ساده ترین راه تشخیص عسل اصل از تقلبی، نه رنگ عسل بوده و نه عدم شکرک زدن آن، بلکه استفاده از حواس خود آنها بوده و می توان گفت عسلی اصل می باشد که رایحه خوش گیاهان را به همراه داشته باشد.
اما اگر بخواهید مطمئمن ترین راه تهیه عسلی اصل را بدانید، باید گفت این امر تنها در آزمایشگاه های تست مرغوبیت عسل توسط برخی از تولیدکنندگان معتبر صورت گرفته و امروزه تحت عنوان عسل های شناسنامه دار در کشور موجود بوده است.

عسل تولیدی استان لرستان
با توجه به اهمیت مصرف عسل، تولیدکنندگانی معتبر در استان لرستان، توانسته اند با بهره گیری از استعداد خوب این استان در مراتع و پوشش گیاهی کوهستان های آن، عسلی کاملا طبیعی و ناب را تولید نمایند و خوشبختانه رتبه اول را در حوزه مرغوبیت عسل در کشور دارا بوده اند.
امروزه تهیه عسل اصل استان لرستان، توسط نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر این استان قابل تهیه بوده و این مراکز توانسته اند دو اصل قیمت و کیفیت را شامل حال عسل تولیدی در این استان نمایند.